Történeti háttér és gyártás
A Baden IV e gőzmozdony Németországban készült, és az 1894-es évben gyártották először. A mozdonyt a Badeni Államvasutak részére tervezték, célja a vasúti közlekedés hatékonyságának növelése volt. Kifejlesztését a növekvő személy- és teherszállítási igények indokolták. A mozdonyokat a Maschinenbau-Gesellschaft Karlsruhe vállalat készítette.
Technikai jellemzők
A Baden IV e egy gőzmeghajtású mozdony, amelyet robusztus felépítése és hatékonysága jellemez. A mozdony hat tengelyes volt (4-6-0 tengelyelrendezés), ami magában foglalta a négy hajtott tengelyt és két futótengelyt. Kialakítása lehetővé tette a viszonylag magas sebességet és megfelelő stabilitást a hosszú távú utazások során. A főbb műszaki paraméterek között szerepelt a nagy teljesítményű gőzkazán, amely elegendő erőt biztosított a nehéz vonatok vontatásához.
Szolgálati történelem
A Baden IV e mozdonyokat elsősorban Németországon belül, a Badeni vasútvonalakon használták. A mozdonyok jól teljesítettek mind a személy-, mind a teherszállításban. A típust az évtizedek során fokozatosan kivonták a forgalomból, ahogy újabb és hatékonyabb mozdonyok váltották fel. Az utolsó darabokat a 20. század elején állították le.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy a Baden IV e mozdonyok közül megmaradt-e bármelyik működőképes állapotban, vagy hogy múzeumban kiállítva lenne. Ebből adódóan a típus nem vesz részt nosztalgiavonatokban sem.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a Baden IV e mozdony nem vált világszerte híressé, a helyi vasút történetében jelentős szerepet játszott. A mozdonyok a technológiai fejlődés szimbólumai voltak a 19. század végi Németországban. Modellvasutak világában nem váltak széles körben elterjedtté, de néhány gyűjtő körében ismertté váltak.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Baden_IV_e
Képek
Források: Wikipédia, Google