Bavarian D IV (Ostbahn) gőzmozdony

A Bavarian D IV (Ostbahn) gőzmozdony a 19. század végén kiemelkedett innovatív technológiájával, amely jelentősen hozzájárult Bajorország vasúthálózatának fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

A Bavarian D IV (Ostbahn) gőzmozdony a Bajor Ostbahn számára készült 1867-ben. Ezt a mozdonyt a németországi vasútvonalak gyors fejlődésének időszakában tervezték és gyártották, hogy megfeleljen a növekvő személy- és teherszállítási igényeknek.

A mozdonyt a Maffei, egy neves német gyártó állította elő. Akkoriban a Maffei a vasúti technológia élvonalában állt, és számos innovatív megoldást kínált a vasúti közlekedés számára. A gyártási folyamat magas szakértelmet és precíziós munkát igényelt, amelyet a korabeli német ipar kiválóan biztosított.

Az Ostbahn, vagyis a Bajor Keleti Vasút a mozdony megrendelője volt, és a D IV-et személyszállításra tervezték. A Bajor Ostbahn jelentős szerepet játszott abban, hogy a régió hatékony közlekedési hálózatot alakítson ki az ipari és mezőgazdasági termelés támogatására.

Technikai jellemzők

A Bavarian D IV egy gőzmeghajtású mozdony volt, amely a 19. század második felének technológiai vívmányait testesítette meg. A mozdony jellemző tengelyelrendezése a 0-4-0 típusú volt, ami azt jelenti, hogy négy hajtott tengellyel rendelkezett.

  • A mozdonyt gőzmeghajtás hajtotta, amely a szén égetésével állította elő a szükséges energiát.
  • A D IV maximális sebessége megközelítőleg 50 km/h volt, ami akkoriban versenyképes sebességnek számított.
  • A vonaton személyszállításra konfigurált kocsik voltak, bár a pontos férőhelyek száma nem ismert.

Szolgálati történelem

A Bavarian D IV mozdonyokat elsősorban a Bajor Keleti Vasút vonalain alkalmazták. Főként személyszállító vonatok élén közlekedett, és hozzájárult a vasúti közlekedés megbízhatóságának növeléséhez. A mozdonyok megjelenése jelentős előrelépést jelentett a Bajorország közlekedési infrastruktúrájában.

A mozdonyokat a technológiai fejlődés és a vasúti járművek modernizációja miatt idővel fokozatosan kivonták a forgalomból. Konkrét adatok a kivonás pontos időpontjáról nem állnak rendelkezésre.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenlegi információk alapján nem ismert, hogy bármely Bavarian D IV mozdony megőrzésre került volna. Ennek ellenére a vasúti történelem szerelmesei továbbra is nagy tisztelettel adóznak e mozdonyok előtt, hiszen fontos szerepet játszottak a régió vasúti közlekedésének fejlődésében.

Érdekességek és kulturális hatás

A Bavarian D IV mozdonyok a vasúti történelem kevésbé ismert, de fontos részét képezik. Modellvasúti körökben esetlegesen megjelenhetnek replikák formájában, bár ezek elterjedtsége korlátozott lehet.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora
Gyártási év 1867

Hivatkozások

Bavarian D IV (Ostbahn) – Wikipédia