Történeti háttér és gyártás
A Bavarian P 3/5 H gőzmozdonyt a Bajor Államvasutak (Bayerische Staatsbahnen) rendelte meg, hogy kielégítse a növekvő utasszállítási igényeket. A mozdonyokat a Maffei cég gyártotta 1921-ben, és ezeket az expressz vonatok továbbítására tervezték. A P 3/5 H egyike volt azon modelleknek, amelyeket az első világháború után fejlesztettek ki azzal a céllal, hogy korszerűsítsék a vasúti flottát. Az összesen gyártott példányszám nem ismert, de ezek a mozdonyok fontos szerepet játszottak a korabeli német vasúti közlekedésben.
Technikai jellemzők
A Bavarian P 3/5 H egy 4-6-0 tengelyelrendezésű gőzmozdony volt. A gőzmozdonyok hagyományos hajtásrendszerével működött, amelyben a gőz ereje hajtotta meg a dugattyúkat és a kerekeket. Maximális sebessége elérte a 100 km/h-t, ami akkoriban kimagasló teljesítménynek számított. A mozdony hossza és további méretei nem kerültek rögzítésre a fellelhető forrásokban, de a P 3/5 H-t tipikus expressz vonatként használták, amely kényelmet és gyors utazást biztosított.
Szolgálati történelem
A P 3/5 H mozdonyokat főként Németországban üzemeltették a Bajor Államvasutak égisze alatt. Fő feladatuk az expressz vonatok továbbítása volt, amelyeket nagy távolságokra szántak. A mozdonyok kiváló megbízhatóságukról és gyorsaságukról voltak ismertek. A második világháborút követően a technológia fejlődésével ezek a gőzmozdonyok fokozatosan kivonásra kerültek, bár pontos selejtezésük időpontja nem ismert.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a Bavarian P 3/5 H gőzmozdonyok egyetlen példánya sem maradt fenn korunkra, így múzeumi megtekintésük vagy nosztalgiautak során való részvételük nem lehetséges. Eltűnésük a gőzmozdonyok korszakának lezárulását jelképezi.
Érdekességek és kulturális hatás
A Bavarian P 3/5 H gőzmozdonyok egy időszakot szimbolizáltak a vasúti közlekedés történetében, ahol a sebesség és a megbízhatóság volt előtérben. Bár a konkrét modell nem vált széles körben ismertté a kulturális médiában, a gőzmozdonyok romantikája a mai napig fenntartja jelenlétüket a modellezés és a vasúti rajongók körében. A mozdonyokhoz kapcsolódóan nem elterjedtek köznyelvi becenevek, de szerepük vitathatatlan a kor vasúti fejlődésében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Egyéb |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |