Cape Town Railway & Dock 0-4-2 gőzmozdony

A Cape Town Railway & Dock 0-4-2 gőzmozdony az 1800-as évek közepén jelentős szerepet játszott a dél-afrikai vasúti közlekedés fejlődésében, lenyűgözve a korszak utazóit sebességével és hatékonyságával.

Történeti háttér és gyártás

A Cape Town Railway & Dock 0-4-2 gőzmozdony 1860-ban készült, és célja a Dél-Afrikai Köztársaság vasúthálózatának fejlesztése volt. Az ilyen típusú mozdonyokat a Dél-Afrikai Nemzeti Vasút (South African Railways) alkalmazta. Ezt a mozdonyt a szállítási kapacitás növelésére tervezték, és a Cape Town Railway & Dock Company számára gyártották. Az 1860-as évek vasúti bővítései során nagy szükség volt megbízható gőzmozdonyokra, amelyek képesek voltak a nehéz terepen dolgozni.

Technikai jellemzők

Az 0-4-2 jelentése a mozdony tengelyelrendezésére utal, amely két hajtott tengelyből és egy vezető tengelyből áll. A gőzhajtású rendszer jellegzetessége, hogy a kazánban előállított gőz hajtja a dugattyúkat, amelyek továbbítják a hajtóerőt a kerekekre. A mozdony teljesítményadatai kifejezetten az adott kor kihívásainak megfeleltek, de a pontos teljesítmény és sebesség adatok sajnos nem állnak rendelkezésre.

  • Tengelyelrendezés: 0-4-2
  • Hajtás: Gőz

Szolgálati történelem

A Cape Town Railway & Dock 0-4-2 gőzmozdonyokat elsősorban Dél-Afrikában használták a vasúthálózat fejlesztésére. Főként személy- és teherforgalomban álltak szolgálatban, jelentős szerepet játszva a régió gazdasági fejlődésében. Kivonásuk pontos időpontja nem ismert, de a gőzmozdonyok az 1900-as évek elején kezdtek háttérbe szorulni a dízel- és villamosmozdonyok megjelenése miatt.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nem áll rendelkezésre információ arról, hogy léteznek-e megőrzött példányai ennek a gőzmozdonynak. Múzeumokban való szerepléséről nincs adat, így feltételezhető, hogy a típus példányai nem kerülték el a selejtezést.

Érdekességek és kulturális hatás

Nincsenek ismert érdekességek vagy kulturális hatások, amelyek ehhez a mozdonytípushoz kapcsolódnának. Az ilyen korai gőzmozdonyok leginkább a vasúttörténeti kutatók érdeklődésére tarthatnak számot.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora
Tengelyelrendezés 0-4-2

Hivatkozások

További információ a Cape Town Railway & Dock 0-4-2 gőzmozdonyról

Képek

Források: Wikipédia, Google