Ceinture 21 to 35 gőzmozdony

A Ceinture 21 to 35 gőzmozdony sorozat a 20. század elején járult hozzá a párizsi körvasút hatékony működéséhez, kiemelkedve erős teljesítményével és megbízhatóságával.

Történeti háttér és gyártás

A Ceinture 21-től 35-ig terjedő sorozatú gőzmozdonyok kifejlesztésére a 19. század végén került sor, hogy kielégítsék a párizsi elővárosi vonalakon jelentkező növekvő szállítási igényt. Ezeket a gőzmozdonyokat a Párizs körüli vasúti hálózat, a „Chemin de fer de Petite Ceinture” szolgálatára készítették. A gyártást 1899-ben a Schneider & Cie hajtotta végre, egy akkoriban elismert francia mozdonygyártó cég, amely Le Creusot-ban található. Az ilyen típusú mozdonyok célja az volt, hogy hatékonyabbá tegyék a közlekedést Párizs környékén, segítve a gyorsabb és megbízhatóbb vasúti szolgáltatásokat.

Technikai jellemzők

A Ceinture 21-től 35-ig terjedő gőzmozdonyok technikai jellemzői közé tartozik a 2-4-2T tengelyelrendezés. Ez azt jelenti, hogy elől két, középen négy, hátul pedig szintén két meghajtó kerék található. A gőzmozdonyok ideálisak voltak a gyorsulás és a fékezés szempontjából, ami különösen fontos volt a sűrűn megálló elővárosi vonalakon.

  • Hajtásrendszer: Gőz
  • Tengelyelrendezés: 2-4-2T
  • Maximális sebesség: Kb. 70 km/h

Szolgálati történelem

A Ceinture sorozat a Párizsi „Petite Ceinture” vasúthálózat részét képezte, amely körülbelül 30 km hosszú volt, és a város elővárosi területeit kötötte össze. Ez a hálózat az 1800-as évek végén és az 1900-as évek elején játszott fontos szerepet a városi közlekedésben, amíg a metróvonalak át nem vették szerepüket. A mozdonyok az 1930-as évekig voltak használatban, amikor fokozatosan kivonták őket a forgalomból a modernizációs törekvések miatt.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ megőrzött példányokról vagy múzeumi szereplésről a Ceinture 21-től 35-ig terjedő gőzmozdonyok esetében. Ezek a járművek az idő múlásával eltűntek a forgalomból, és azóta sem maradtak fent.

Érdekességek és kulturális hatás

A Ceinture mozdonyok a modellezők és vasútbarátok körében kevésbé ismertek, de a gőzmozdonyok rajongói számára érdekes emlékeket jelentenek a vasúti történelem egy fontos korszakából. Bár közvetlenül nem kaptak szerepet filmekben vagy könyvekben, a Párizs környéki vasúti közlekedés fejlődésére gyakorolt hatásuk miatt emlékezetesek.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora
Tengelyelrendezés 2-4-2T
Maximális sebesség 70 km/h

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Ceinture_21_to_35

Képek

Források: Wikipédia, Google