Történeti háttér és gyártás
A CGR 2-6-0ST 1900 gőzmozdony a Cape Government Railways (CGR) számára készült, amely a Dél-afrikai Köztársaság akkori egyik vasúttársasága volt. Ez a mozdonytípus 1900-ban készült, a Beyer, Peacock and Company gyártásában. A mozdony kifejlesztése a vasút hálózat növekvő igényeinek kielégítésére történt, különösen a teher- és személyszállítás számára. A gyártási helyszín az Egyesült Királyságban volt, és kifejezetten a dél-afrikai vasútrendszerre tervezték ezeket a mozdonyokat. Az egyedi példányszámmal készült gőzmozdony megépítése válasz volt a korszak gyorsan növekvő vasúti szállítási igényeire.
Technikai jellemzők
A CGR 2-6-0ST 1900 gőzmozdony a 2-6-0 tengelyelrendezéssel készült, ami azt jelenti, hogy két vezető- és hat hajtott tengellyel rendelkezik. A mozdony gőzhajtású, amely akkoriban a legelterjedtebb hajtásmód volt. A mozdony erős keretbe szerelt, ami a stabilitását növeli. A műszaki jellemzők közé tartozik a széntüzeléses kazán, amely a gőz előállításához szükséges hőt biztosítja. A teljesítmény és a maximális sebesség adatai nem pontosan ismertek, de az ilyen típusú mozdonyok általában mérsékelten gyorsak és nagy vonóerővel rendelkeznek.
Szolgálati történelem
A CGR 2-6-0ST 1900 mozdonyokat elsősorban a dél-afrikai vasútvonalakon használták. Fő feladatuk a teher- és korlátozott mértékben a személyszállítás volt. A mozdonyok munkába állása jelentős mértékben hozzájárult a vasúti szállítás hatékonyságának növeléséhez. A forgalomból való kivonásuk ideje nem pontosan ismert, de valószínűleg a technológiai fejlődés és a dízelmozdonyok elterjedése miatt fokozatosan visszaszorultak az 1900-as évek közepére.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy a CGR 2-6-0ST 1900 gőzmozdonyok közül bármelyik megmaradt volna a mai napig. Nem található adat múzeumi vagy nosztalgia célú bemutatásról, így feltételezhető, hogy egyetlen példány sem élte túl az idő múlását működőképes állapotban.
Érdekességek és kulturális hatás
Az ilyen típusú gőzmozdonyok jellemzően nem váltak a popkultúra részeivé, de jelentős hatással voltak a vasútfejlesztés történetére. A CGR 2-6-0ST 1900 mozdonyok többsége szolgálati idejük alatt a vasúti infrastruktúra fejlődésének szimbólumává vált. Modellvasúti változataik létéről nincs információ, így valószínűleg nem voltak túl elterjedtek a hobbyisták körében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Egyéb |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/CGR_2-6-0ST_1900
Képek
Források: Wikipédia, Google