Történeti háttér és gyártás
A CGR 2nd Class 2-6-2TT gőzmozdonyt a Cape Government Railways (CGR) rendelte meg, válaszul az 1870-es évek növekvő személy- és teherszállítási igényeire. A mozdonyokat kifejezetten a Dél-Afrikában található különböző vonalakon való üzemeltetésre tervezték, ahol nagy teljesítményű, mégis rugalmas mozdonyokra volt szükség. A különleges 2-6-2 tengelyelrendezés (melyet Prairienek is neveznek) a stabilitást és a kanyarodási képességet biztosította.
A mozdonysorozatot a Beyer, Peacock and Company gyártotta Manchesterben, Angliában. Az építési évük 1875 volt, és az első példányok ebben az évben álltak forgalomba. Az ilyen típusú mozdonyok létrehozása azzal a céllal történt, hogy kielégítsék a CGR szükségleteit, különböző teher- és személyszállító vonalak kiszolgálására.
Technikai jellemzők
A CGR 2nd Class 2-6-2TT gőzmozdony hajtásrendszerét gőzhajtás biztosította, amely a korszak tipikus technológiája volt. A háromtengelyes meghajtott kerekek (2-6-2) összességében stabilitást adtak a járműnek, különösen változatos terepen. Mivel a legtöbb információ csak angol forrásokban áll rendelkezésre, a teljesítményre és sebességre vonatkozó pontos adatokat nehéz meghatározni, de az ilyen típusú mozdonyok jellemzően mérsékelt sebességű teher- és személyszállításra voltak alkalmasak.
A mozdony tartályos kialakítású volt (TT – Tank and Tender), amely azt jelentette, hogy integrált víztartállyal rendelkezett. Ez a kialakítás lehetővé tette a hosszabb utakat anélkül, hogy gyakori vízfeltöltésre lett volna szükség.
Szolgálati történelem
Amozdonyokat főként Dél-Afrika különböző vonalain használták, ahol főként teherszállításra és hosszabb személyszállító járatokra alkalmazták őket. Az ilyen mozdonyok megbízhatóságuk és stabilitásuk miatt közkedveltek voltak a helyi vasúti társaságok körében. Az 1875-től kezdődően a századfordulóig, sőt azt követően is használatban maradtak, de pontos kivonási dátumokat és balesetekre vonatkozó adatokat nem találni az elérhető forrásokban.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenlegi információk szerint nincs megőrzött példány, amely a közönség számára bemutatásra kerülne múzeumi környezetben. A CGR 2nd Class 2-6-2TT mozdonyok sajnos nem maradtak fenn olyan állapotban, hogy azokat későbbi generációk számára kiállítsák.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár ezek a mozdonyok nem tekinthetők széles körben ismertnek, a 2-6-2 elrendezés népszerű volt a vasútmodellezők körében. A Prairies nevű elrendezést gyakran reprodukálták modellvasutakban világszerte, bár konkrét CGR 2nd Class 2-6-2TT makettek jelenlétéről nincs dokumentált adat.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
CGR 2nd Class 2-6-2TT – Wikipedia
Képek
Források: Wikipédia, Google