Történeti háttér és gyártás
A CGR 2nd Class 4-4-0T gőzmozdonyt 1882-ben gyártották, a Cape Government Railways (CGR) számára. Ezeket a mozdonyokat a dél-afrikai vasúthálózat korai bővítésének időszakában fejlesztették ki, hogy a növekvő személy- és áruszállítási igényeket kielégítsék. A korabeli mozdonyok gyártása az Egyesült Királyságból, különösen a Dél-afrikai Unióhoz tartozó vasúthálózat számára történt.
Technikai jellemzők
A CGR 2nd Class 4-4-0T egy gőzmozdony, amelyet az ún. „American” tengelyelrendezés jellemez, azaz négy vezető és négy hajtott tengellyel rendelkezik. A „T” jelölés a „tank” mozdonyt jelenti, azaz a víztartályt és a szénraktárt a mozdonytestbe integrálták, így nincs szükség külön tendertartályra. Ezek a mozdonyok kifejezetten a vasúti szolgálat igényeihez készültek, kiemelkedő megbízhatóságuk és teljesítményük miatt voltak népszerűek.
Szolgálati történelem
Ezeket a mozdonyokat széles körben használták a Cape Government Railways hálózatában, különösen a személyszállításban. A mozdonyok jelentős részét a dél-afrikai társadalom szolgálatában állították üzembe, ahol a vasúti infrastruktúra fejlesztése kulcsszerepet játszott. A mozdonyokat végül a modernizáció és technológiai fejlődés következtében vonták ki a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Információ nem áll rendelkezésre arról, hogy maradt-e fenn megőrzött példány a CGR 2nd Class 4-4-0T mozdonyból. Nem tudni, hogy bármely múzeumban vagy nosztalgiavonaton megtalálható lenne.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a CGR 2nd Class 4-4-0T gőzmozdony nem vált közismertté a kulturális szférában, mint néhány híresebb társai, de a dél-afrikai vasúttörténelem fontos részét képezi, hiszen a vasúti közlekedés fejlődésében jelentős szerepet játszott.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Tengelyelrendezés | 4-4-0T |
Gyártási év | 1882 |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/CGR_2nd_Class_4-4-0T
Képek
Források: Wikipédia, Google