CGR 3rd Class 4-4-0 1884 gőzmozdony

A CGR 3rd Class 4-4-0 1884 gőzmozdony az 1880-as években jelentős lépést tett a dél-afrikai vasúti közlekedés fejlődése felé, robusztus felépítésével és megbízhatóságával.

Történeti háttér és gyártás

A CGR 3rd Class 4-4-0 1884 gőzmozdonyokat a Dél-afrikai Köztársaság vasúttársasága, a Cape Government Railways (CGR) számára gyártották. Az 1884-ben készült mozdonyok célja az volt, hogy hatékonyabb és erősebb gőzmozdonyokat biztosítsanak az adott időszakban megnövekedett szállítási igények kiszolgálására. Ezek a mozdonyok a 3rd Class kategóriába tartoztak, amely a közepes teljesítményű személy- és tehervonatok vontatására készült. Az ilyen típusú mozdonyt a Beyer, Peacock and Company gyártotta Manchesterben, Angliában.

Technikai jellemzők

A CGR 3rd Class 4-4-0 mozdonyok gőzhajtásúak voltak, és a korukban elterjedt 4-4-0 tengelyelrendezést követték, amelyet gyakran „American” típusú elrendezésnek is neveztek. Ez a konfiguráció két vezető- és két hajtott kerékpárt tartalmazott, amely kiváló stabilitást és jó sebességet biztosított. Az ilyen mozdonyok maximális sebessége általában 60-80 km/h között volt.

  • Tengelyelrendezés: 4-4-0
  • Meghajtás: Gőz
  • Teljesítmény: Közepes, alkalmas személy- és tehervonatokhoz

Szolgálati történelem

A CGR 3rd Class 4-4-0 mozdonyokat a Cape Government Railways (CGR) szolgáltatásában használták Dél-Afrikában. Ezek a mozdonyok fontos szerepet játszottak a régió vasúthálózatának fejlesztésében, különösen a személyszállítási és áruszállítási feladatok ellátásában. A korszak végére a technológia előrehaladásával a mozdonyok fokozatosan elavulttá váltak, és végül kivonásra kerültek a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nem áll rendelkezésre információ arról, hogy bármelyik CGR 3rd Class 4-4-0 mozdony megmaradt volna múzeumban vagy nosztalgiavonatok részeként.

Érdekességek és kulturális hatás

A CGR 3rd Class 4-4-0 mozdonyok a modellvasút-rajongók körében is népszerűek lehetnek, bár konkrét adatok nem állnak rendelkezésre a modellpiaci elterjedtségről. Az ilyen típusú mozdonyok az 1800-as évek végének és az 1900-as évek elejének ikonikus képviselői voltak, így a vasúttörténet iránt érdeklődők számára különleges értéket képviselhetnek.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

További információ a CGR 3rd Class 4-4-0 1884 gőzmozdonyról

Képek

Források: Wikipédia, Google