Történeti háttér és gyártás
A CGR 4th Class 4-4-2 gőzmozdonyt 1897-ben készítette a Cape Government Railways (CGR) Dél-Afrikában. Az 1880-as évek vége és az 1890-es évek eleje a vasúti közlekedés gyors fejlődésének időszaka volt, amikor az egyre növekvő közlekedési igények kielégítése érdekében nagyobb, erősebb és gyorsabb mozdonyokat terveztek és gyártottak. A CGR 4th Class 4-4-2 gőzmozdony kifejlesztésének célja az volt, hogy megbízható szolgáltatást nyújtson hosszú távú személyszállítási útvonalakon.
Technikai jellemzők
A CGR 4th Class 4-4-2 gőzmozdony egy tipikusan gőzüzemű mozdony volt, amelyet a 4-4-2 tengelyelrendezés jellemzett. Ez azt jelenti, hogy két vezetőtengely és két hajtótengely volt rajta, ami stabilitást és hatékony hajtást biztosított. A maximális sebesség és teljesítmény tekintetében a mozdony képes volt kielégíteni a korabeli vasúthálózatok igényeit, bár pontos technikai paraméterek a forrásban nem találhatóak.
Szolgálati történelem
A CGR 4th Class 4-4-2 gőzmozdonyt elsősorban Dél-Afrikában használták személyszállítási szolgálatra. Megbízhatósága és hatékonysága miatt népszerű választás volt a hosszabb útvonalakon is. Szolgálatban töltött évei alatt hozzájárult a térség vasúti közlekedésének fejlődéséhez, és fontos szerepet játszott a dél-afrikai vasúti infrastruktúra korszerűsítésében.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy a CGR 4th Class 4-4-2 gőzmozdonyból bármilyen megőrzött példány létezne múzeumokban vagy nosztalgiavonatokban.
Érdekességek és kulturális hatás
A CGR 4th Class 4-4-2 gőzmozdony nem kapott különösebb kulturális figyelmet, és nem vált ikonikus elemmé a vasúti modellek világában sem. Nem ismert, hogy filmekben vagy könyvekben említést kapott volna. Ennek ellenére fontos hozzájárulást jelentett a dél-afrikai vasúti közlekedés történetéhez és fejlődéséhez.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Egyéb |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
CGR 4th Class 4-4-2 Wikipédia oldal
Képek
Források: Wikipédia, Google