Történeti háttér és gyártás
A CGR 4th Class 4-6-0TT gőzmozdonyt 1882-ben fejlesztették ki, hogy megfeleljen a Cape Government Railways (CGR) növekvő igényeinek. A Dél-Afrikai Köztársaságban a vasúti közlekedés bővítése szükségessé tette egy erősebb és hatékonyabb mozdony megjelenését. Az Angliában található Avonside Engine Company gyártotta le ezeket a mozdonyokat, akik tapasztaltak voltak a gőzmozdonyok fejlesztésében és gyártásában.
Technikai jellemzők
A CGR 4th Class 4-6-0TT gőzmozdony hajtásrendszere a gőz technológián alapult. Az elrendezése 4-6-0TT volt, ami azt jelenti, hogy négy vezető tengelye, hat hajtó tengelye és tengelykapcsolója volt. A TT jelölés a mérlegelt tartályt jelenti, ami a víz és az üzemanyag tárolását szolgálta. A mozdony teljesítménye megfelelő volt a kor igényeinek kielégítésére.
Szolgálati történelem
Ezek a mozdonyok elsősorban a Dél-Afrikai Köztársaság területén működtek és a Cape Government Railways használatában álltak. Szerepük főként a nagyobb távolságú személy- és teherszállításra korlátozódott. A mozdonyokat az idő múlásával újabb modellek váltották fel, de addig meghatározó részét képezték a környék vasúti közlekedésének.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nem találtam adatot arról, hogy létezne bármelyik megőrzött vagy múzeumban kiállított példány ebből a típusból. Az ilyen korú mozdonyok ritkaságnak számítanak, és megőrzésük kihívásokkal járhat.
Érdekességek és kulturális hatás
A CGR 4th Class 4-6-0TT mozdonyok a gőzmozdonyok fénykorát képviselték Dél-Afrikában. Bár nem annyira híresek, mint más korabeli mozdonyok, modellező körökben még mindig érdeklődést keltenek. Nincs arról információ, hogy jelentősebb kulturális hatással bírtak volna filmekben vagy könyvekben.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/CGR_4th_Class_4-6-0TT_1882
Képek
Források: Wikipédia, Google