Chicago and North Western 1385 gőzmozdony

A Chicago and North Western 1385 gőzmozdony a 20. század elején vált ikonikus helyi szimbólummá, mivel meghatározó szerepet játszott a régió ipari fejlődésében.

Történeti háttér és gyártás

A Chicago and North Western 1385 gőzmozdony 1907-ben készült a Pittsburgh-ben található American Locomotive Company (Alco) gyárában. Ez a mozdony a 4-6-0 típusú „Ten-Wheeler” kategóriába tartozik, melyet a Chicago and North Western Railway számára gyártottak. Ezt a típusú mozdonyt főként a közepes méretű tehervonatok és személyvonatok vontatására tervezték.

Technikai jellemzők

A Chicago and North Western 1385 gőzmozdony hajtásrendszere gőzalapú. A 4-6-0 tengelyelrendezés azt jelentette, hogy a mozdony négy vezető tengellyel és hat hajtott tengellyel készült, ami kiváló stabilitást és vonóerőt biztosított. A mozdony maximális sebessége nagyjából 96 km/h volt, és kifejezetten a közepes távolságú szállításokra tervezték.

Szolgálati történelem

Ez a mozdony elsősorban az Illinois, Iowa és Wisconsin államokban közlekedett. A Chicago and North Western Railway flottájában fontos szerepet játszott, különösen a közepes távolságú tehervonatok kényelmes és hatékony szállításában. 1956-ban vonult ki a forgalomból, és ezt követően egy történelmi mozdonnyá alakították át.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A 1385-ös számú mozdonyt megőrizték és jelenleg is múzeumban található. A Mid-Continent Railway Museum tulajdonában van Wisconsin államban. Az évek során több restauráláson is átesett, hogy megőrizzék eredeti állapotát. A mozdony részt vesz nosztalgiavonat programokban is, amikor is történelmi utazásokra indul.

Érdekességek és kulturális hatás

A Chicago and North Western 1385 gőzmozdony különösen népszerű a vasúti rajongók körében. Eredeti építési éve és klasszikus amerikai gőzmozdony stílusa révén gyakran a modellvasutak kedvelt darabja. Az 1980-as években többször is szerepelt különböző vasúti fesztiválokon és kulturális rendezvényeken, ahol a látogatók működés közben is megcsodálhatták.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Tengelyelrendezés 4-6-0
Maximális sebesség 96 km/h

Hivatkozások

Chicago and North Western 1385 – Wikipedia

Képek

Források: Wikipédia, Google