China Railways JF8 gőzmozdony

A China Railways JF8 gőzmozdony a kínai vasúttörténet egy ikonikus szereplője, amely a 20. század közepén segítette a gyors közlekedést és az áruszállítást az országban.

Történeti háttér és gyártás

A China Railways JF8 gőzmozdonyt 1935-ben gyártották, hogy megfeleljen a Kínai Vasút növekvő szállítási igényeinek. A mozdonyokat kifejezetten teherfuvarozásra tervezték, és az ipari fejlődés támogatására használták a korai 20. század Kínájában. A JF8 sorozatot a japán Kawasaki és a kínai Tangshan gyártósorán építették, hiszen ezek a cégek az időszak vezető vasúti járműgyártói voltak. Összesen körülbelül 100 darab készült belőle.

Technikai jellemzők

A JF8 mozdony egy gőzhajtású jármű, amelyet a D-tengelyelrendezés jellemez, ami azt jelenti, hogy négy hajtott tengellyel rendelkezik. A mozdony képes jelentős mennyiségű szenet és vizet szállítani a hosszabb utazások biztosítása érdekében. A maximális sebessége körülbelül 65 km/h volt, ami megfelelő teljesítményt nyújtott a tehervonatok számára. A hosszúsága körülbelül 21 méter, és erős, strapabíró felépítés jellemezte, amely lehetővé tette a megbízható működést a változatos körülmények között.

Szolgálati történelem

A JF8 mozdonyokat elsősorban Kínában használták, különösen teherfuvarozásra a sűrűn lakott és iparilag fejlett területeken. A mozdonyok jól teljesítettek a nehéz terhek szállítása során, és a 20. század második feléig aktív szolgálatban maradtak. Az 1970-es években azonban fokozatosan kivonták őket a forgalomból, a modernebb, dízel- és elektromos mozdonyok megjelenésével.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ megőrzött JF8 mozdonyról, amely valamilyen múzeumban kiállításra került volna. A történelmi jelentőségük ellenére, úgy tűnik, hogy a JF8 sorozat nem került be a közismert nosztalgia vasúti gyűjteményekbe.

Érdekességek és kulturális hatás

Sajnos nincs elérhető információ a JF8 mozdonyok kulturális hatásáról vagy modellezési elterjedtségéről. A gőzmozdonyok általánosságban jelentős szerepet játszottak a vasúti közlekedés fejlődésében, de a konkrét típusról nincsenek széles körben ismert történetek vagy becenevek.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1930–1945 – Technikai robbanás

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/China_Railways_JF8

Képek

Források: Wikipédia, Google