China Railways KD7 gőzmozdony

A China Railways KD7 gőzmozdony az 1940-es években jelent meg Kína vasútvonalain, ikonikus szereplője volt a vasúti közlekedés gyors modernizálásának és a történelmi átalakulásoknak.

Történeti háttér és gyártás

A China Railways KD7 gőzmozdonyokat az Egyesült Államokban gyártották 1946-ban. Az igény a mozdonyok iránt Kína újjáépítésének részeként jelentkezett, miután a második világháború és a japán megszállás következtében a vasúti infrastruktúra jelentős károkat szenvedett. A mozdonyok gyártását az Alco (American Locomotive Company) és a Baldwin Locomotive Works végezte. A megrendelést Kína államvasútja adta, és összesen 70 darab KD7-es mozdony készült.

Technikai jellemzők

A KD7 mozdonyok gőzmeghajtásúak, és a 4-8-2-es tengelyelrendezéssel rendelkeznek, amely biztosította számukra a stabilitást és a megfelelő vonóerőt. Maximális sebességük körülbelül 96 km/h-ra tehető. A mozdonyok hosszúsága körülbelül 23 méter volt, és lehetővé tette számukra, hogy nagy távolságokat tegyenek meg a kínai vasutakon. A KD7-es mozdonyokat elsősorban személyszállító vonatok vontatására használták, de időnként tehervonatok húzására is bevetették.

Szolgálati történelem

A KD7 mozdonyokat főként Kína keleti részén használták, ahol a vasúthálózat sűrűbb volt. A második világháború után ezek a mozdonyok fontos szerepet játszottak az ország újjáépítésében és a gazdaság fellendítésében. A KD7-esek megbízhatóan szolgáltak egészen a dízelmozdonyok elterjedéséig, miután fokozatosan kivonták őket a forgalomból az 1970-es években.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A China Railways KD7 mozdonyok közül néhány megmaradt, és ma múzeumokban tekinthetők meg. Esetenként nosztalgiavonatokban is részt vesznek. Egyes példányok Kínában a vasúttörténeti kiállítások részeként látogathatók.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a KD7 mozdonyok nem váltak világszerte ismertté, Kínában fontos szerepet játszottak a gazdasági újjáéledés során. A mozdonyok megbízhatósága miatt tisztelet övezte őket a vasútbarátok körében. Modellvasúti verzióik is léteznek, bár ritkábban találkozhatunk velük a nyugati piacokon.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak
Gyártási év 1946
Tengelyelrendezés 4-8-2
Maximális sebesség 96 km/h
Hossz 23 m
Példányszám 70

Hivatkozások

China Railways KD7 – Wikipedia

Képek

Források: Wikipédia, Google