Történeti háttér és gyártás
A China Railways PL3 dízelmozdony a 20. század elején kialakult vasúti igények kielégítésére készült. Gyártásuk során a kor technikai újdonságait is beépítették, hozzájárulva a vasúti szállítás fejlődéséhez. Az 1930-ban gyártott mozdonyok különösen fontos szerepet játszottak Kína vasúti közlekedésében. A PL3 mozdonyokat a Mukden-ben található gyárak készítették. Az Erdélyi Vasúti Társaság (China Eastern Railway) volt a fő megrendelő, mivel a dízelmozdonyok növelték a hatékonyságot és csökkentették az üzemeltetési költségeket.
Technikai jellemzők
A PL3 mozdonyok technikai szempontból korszerű konstrukciók voltak. Dízelmeghajtásúak, ami azt jelentette, hogy a hagyományos gőzmozdonyokkal szemben kevesebb karbantartást igényeltek. A mozdony tengelyelrendezése B’-B’ volt, ami stabilitást és optimális teherelosztást biztosított. A maximális sebességük és a teljesítményük a kor követelményeinek megfelelően lett kialakítva, bár pontos számadatok nem állnak rendelkezésre. A dízelmozdonyok sorozata tökéletes választás volt a távolsági és helyi vasúti alkalmazásokhoz egyaránt.
Szolgálati történelem
A PL3 mozdonyok Kína különböző vasútvonalain teljesítettek szolgálatot, kiemelten a China Eastern Railway vonalain. A dízelmeghajtásnak köszönhetően jobban boldogultak a hosszú szakaszokon, különösen olyan területeken, ahol a gőzmozdonyok már nem voltak gazdaságosak. Az 1940-es évek végére és az 1950-es évek elejére ezek a mozdonyok fokozatosan háttérbe szorultak az újabb és modernebb dízel- és elektromos mozdonyok megjelenésével. A pontos kivonási időszakuk nem ismert, de a legtöbb ilyen típusú járművet az 1960-as évek közepére selejtezték.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy a PL3 mozdonyokból maradtak volna fenn megőrzött példányok múzeumokban vagy egyéb helyeken. Ez sajnálatos, mivel a korszak fontos technikai lépéseit képviselik ezek a járművek.
Érdekességek és kulturális hatás
A PL3 mozdonyok nem csak technikai újítást jelentettek, hanem kulturális szimbólumokká is váltak Kína modernizációs törekvéseiben. Modellvasúti formában nem terjedtek el széles körben, és médiabeli megjelenésük sem volt jelentős. Azonban hozzájárultak a vasúti technológia fejlődéséhez és Kína ipari modernizációjához, amely hatással volt az ország közlekedési infrastruktúrájára.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Gyártási év | 1930 |
Gyártó | Mukden gyárak |
Megrendelő | China Eastern Railway |
Tengelyelrendezés | B’-B’ |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google