Történeti háttér és gyártás
A China Railways SL3 egy híres gőzmozdony típus, amelyet a 20. század első felében gyártottak. Az SL3 mozdonyok a kínai vasúti közlekedés történetének fontos részét képezik. Az SL3-at 1934-ben gyártották, és kifejezetten a China Railways számára készült, amely a kínai állami vasúttársaság volt. Ezek a mozdonyok elsősorban a személy- és teherszállításban játszottak szerepet.
Technikai jellemzők
A China Railways SL3 egy 4-6-2 tengelyelrendezésű gőzmozdony, amelyet kifejezetten nagy sebességű személyszállító feladatokra terveztek. Az ilyen típusú elrendezés segíti a vonat sima futását és megnövelt sebességét. Az SL3 mozdonyok hajtásrendszere természetesen gőzzel működik, ami a korszak technológiai adottságai közé tartozik. Az ilyen mozdonyok maximális sebessége jellemzően körülbelül 100 km/h körül mozgott.
Szolgálati történelem
Az SL3 mozdonyokat Kína különböző vasúti vonalain széles körben használták. A mozdonyok a személyszállító vonatok élén közlekedtek, gyors és megbízható közlekedést biztosítva a 20. század közepén. Az SL3 mozdonyok hosszú élettartammal rendelkeztek, de végül elérték a szolgálati idejük végét a modern dízel- és elektromos mozdonyok megjelenése után.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenlegi ismereteink szerint nincs fennmaradt működőképes SL3 mozdony, azonban néhány példány kiállításra került különböző múzeumokban Kínában. Ezek a kiállított darabok fontos szerepet játszanak a vasúti történelem népszerűsítésében.
Érdekességek és kulturális hatás
A China Railways SL3 mozdonyok Kínában kiemelt jelentőséggel bírnak, mivel a vasút aranykora idején közlekedtek. Modellvasúti körökben is népszerűek, több gyártó is készített méretarányos modelleket ezekről a mozdonyokról. Bár filmekben kevésbé ismert, a kínai vasúti történet rajongói számára ikonikusak.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Hivatkozások
China Railways SL3 – Wikipedia
Képek
Források: Wikipédia, Google