China Railways SL5 gőzmozdony

A China Railways SL5 gőzmozdony a hagyományos ázsiai vasútvonalak ikonikus szereplője, amely megmutatja a múlt századi mérnöki leleményességet és az ipari fejlődést.

Történeti háttér és gyártás

A China Railways SL5 gőzmozdonyt 1927-ben fejlesztették ki, azzal a céllal, hogy javítsák a vasúti hálózat hatékonyságát Kínában. A mozdonyokat a németországi Henschel & Son vállalat gyártotta. A gyártás célja az volt, hogy kielégítse a növekvő közlekedési igényeket, különösen a személyszállítás terén.

  • Gyártás éve: 1927
  • Gyártó: Henschel & Son, Németország
  • Megrendelő: China Railways

Technikai jellemzők

Az SL5 gőzmozdony egy robusztus szerkezetű gőzmeghajtású jármű, amely kifejezetten közepes és hosszabb távú személyszállításra készült. A gőzgép hajtásrendszere a korszaknak megfelelően magas teljesítményt és megbízhatóságot nyújtott.

  • Hajtásrendszer: Gőz
  • Tengelyelrendezés: 4-6-2
  • Maximális sebesség: kb. 100 km/h

Szolgálati történelem

Az SL5 gőzmozdonyokat elsősorban Kínában használták, ahol fontos szerepet játszottak a személyszállításban. A mozdonyok megbízhatósága és teljesítménye miatt népszerűek voltak a hosszú távú és elővárosi vonalakon egyaránt.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos az SL5 mozdonyokból kevés példány maradt meg a mai napig. Nincs információ arról, hogy bármelyik példány múzeumban kiállításra került volna.

Érdekességek és kulturális hatás

Az SL5 mozdonyok nem csak a vasúti technológia jelentős fejlődését képviselték, hanem a vasút szerelmesei és a modellezők körében is népszerűek voltak. Az ilyen típusú mozdonyok gyakran megjelennek modellező készletekben, tükrözve történelmi és kulturális jelentőségüket.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/China_Railways_SL5

Képek

Források: Wikipédia, Google