Történeti háttér és gyártás
A China Railways SL5 gőzmozdonyt 1927-ben fejlesztették ki, azzal a céllal, hogy javítsák a vasúti hálózat hatékonyságát Kínában. A mozdonyokat a németországi Henschel & Son vállalat gyártotta. A gyártás célja az volt, hogy kielégítse a növekvő közlekedési igényeket, különösen a személyszállítás terén.
- Gyártás éve: 1927
- Gyártó: Henschel & Son, Németország
- Megrendelő: China Railways
Technikai jellemzők
Az SL5 gőzmozdony egy robusztus szerkezetű gőzmeghajtású jármű, amely kifejezetten közepes és hosszabb távú személyszállításra készült. A gőzgép hajtásrendszere a korszaknak megfelelően magas teljesítményt és megbízhatóságot nyújtott.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Tengelyelrendezés: 4-6-2
- Maximális sebesség: kb. 100 km/h
Szolgálati történelem
Az SL5 gőzmozdonyokat elsősorban Kínában használták, ahol fontos szerepet játszottak a személyszállításban. A mozdonyok megbízhatósága és teljesítménye miatt népszerűek voltak a hosszú távú és elővárosi vonalakon egyaránt.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos az SL5 mozdonyokból kevés példány maradt meg a mai napig. Nincs információ arról, hogy bármelyik példány múzeumban kiállításra került volna.
Érdekességek és kulturális hatás
Az SL5 mozdonyok nem csak a vasúti technológia jelentős fejlődését képviselték, hanem a vasút szerelmesei és a modellezők körében is népszerűek voltak. Az ilyen típusú mozdonyok gyakran megjelennek modellező készletekben, tükrözve történelmi és kulturális jelentőségüket.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/China_Railways_SL5
Képek
Források: Wikipédia, Google