Történeti háttér és gyártás
A China Railways ST2 dízelmozdony története az 1930-as évek közepére nyúlik vissza. A mozdonyt a MÁVAG készítette Magyarországon, válaszul a kínai igényekre, hogy modernizálják és fejlesszék vasúti infrastruktúrájukat a növekvő ipari és kereskedelmi forgalom támogatása érdekében. A gyártás 1935-ben kezdődött meg. Az ST2 típusú mozdonyt eredetileg a kínai államvasutak rendelte meg. A MÁVAG volt az egyik vezető mozdonygyártó vállalat ebben az időszakban, és a gyártás során a korszak legújabb technológiáit alkalmazták.
Technikai jellemzők
Az ST2 dízelmozdony egy dízel meghajtású szerkezet volt, melyet a korszak innovatív megoldásai jellemeztek. Az alábbiakban összefoglaljuk a mozdony főbb műszaki jellemzőit:
– Hajtásrendszer: Dízel
– Teljesítmény: Az ilyen mozdonyok általában közepes teljesítménnyel bírtak, amely elég volt az áruszállítási és személyszállítási igények kielégítésére.
– Tengelyelrendezés: Az ST2 típust a 2-10-0 tengelyelrendezés jellemezte, amely stabilitást és hatékony vonóerő átvitelt biztosított.
– Maximális sebesség: Átlagosan 70-80 km/h, de ez változhatott az adott szolgálati körülményektől függően.
– Méretek: A pontos méretek nem minden esetben hozzáférhetők, de az ilyen típusú mozdonyok általában 20-22 méter hosszúak voltak.
Szolgálati történelem
Az ST2 mozdonyokat főként Kínában használták, ahol különböző típusú szolgáltatásokban vettek részt. Elsősorban áruszállításra alkalmazták őket ipari területeken és nagy távolságú vonalakon. A mozdonyok megbízhatóságukról és tartósságukról voltak ismertek, ami fontos volt a nehéz terepviszonyokkal rendelkező területeken.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnálatos módon, konkrét információt nem találtunk arról, hogy bármely ST2 mozdony fennmaradt volna múzeumi vagy működőképes állapotban. Ez gyakori azoknál a járműveknél, amelyeket intenzíven használtak és később selejteztek.
Érdekességek és kulturális hatás
Az ST2 széria a maga idejében fontos technológiai lépésnek számított a kínai vasúti szektorban. Bár a mozdonyok nem váltak különösebben híressé a széles közönség körében, a vasúttörténet iránt érdeklődők és gyűjtők körében még így is jelentőséggel bírnak. Modellváltozatok nem ismertek széles körben.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google