Történeti háttér és gyártás
Az El Gobernador gőzmozdony a Southern Pacific Railroad számára készült 1883-ban. Ennek a különleges mozdonytípusnak a megalkotását az igény ihlette, hogy egy erőteljes, nagy kapacitású mozdonyt hozzanak létre, amely képes a nagyobb vonatszerelvények mozgatására is. A gyártási folyamatot a Central Pacific Railroad Sacramento-i műhelye végezte, amely később a Southern Pacific részévé vált.
Technikai jellemzők
Az El Gobernador a maga idejében rendkívül innovatív gőzmozdony volt. A mozdony 4-10-0 tengelyelrendezéssel rendelkezett, ami azt jelenti, hogy négy vezető tengely és tíz hajtott kerék volt rajta. Ez a kialakítás nagy teljesítményt és stabilitást biztosított. A mozdony teljes hossza 32,5 méter volt, ami akkoriban igen tekintélyes méretnek számított. Az El Gobernador-t úgy tervezték, hogy a nagyvasúti átkeléseken és hosszú útvonalakon is kiválóan teljesítsen.
Szolgálati történelem
A gőzmozdony szolgálati ideje meglehetősen rövid volt. Az El Gobernador nem váltotta be teljes mértékben a hozzá fűzött reményeket, és végül 1894-ben kivonták a forgalomból. A Southern Pacific Railroad-nál eltöltött évei alatt teherszállításra használták Kaliforniában. Mivel nem volt teljesen megbízható, hamarosan háttérbe szorult, és végül leselejtezték.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos az El Gobernador-ból nem maradt fenn egyetlen példány sem, így múzeumban vagy nosztalgiavonatokban nem találkozhatunk vele. A mozdony történelmi jelentősége ellenére nem maradt meg fizikai formájában.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az El Gobernador nem lett hosszú életű, a mozdony neve, amely spanyolul „kormányzót” jelent, utal a hatalmasságára és erejére, amit képviselt. A köznyelvben és a vasúttörténet kedvelői körében a mozdonyt néha a gőzmozdonyok között egyfajta ikonként emlegetik.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Tengelyelrendezés | 4-10-0 |
Gyártási év | 1883 |
Kivonás éve | 1894 |
Teljes hossz | 32,5 méter |