EMD FP7 dízelmozdony

Az EMD FP7 dízelmozdony az 1940-es és 50-es évek ikonikus amerikai motorja, amely a távolsági vonatok kényelmét és sebességét forradalmasította a vasúti közlekedésben.

Történeti háttér és gyártás

Az EMD FP7 dízelmozdony a General Motors Electro-Motive Division (EMD) által készült, kifejezetten személyszállítási célokra. Az FP7 modellt 1949 és 1953 között gyártották, hogy kielégítsék a növekvő igényeket a gyors és hatékony vasúti közlekedés iránt az Egyesült Államokban. A vasúttársaságok elkötelezettek voltak a dízeltechnológia mellett, mivel az gazdaságosabb és megbízhatóbb volt, mint a hagyományos gőzmozdonyok.

  • Gyártási időszak: 1949-1953
  • Gyártó: General Motors Electro-Motive Division (EMD)
  • Példányszám: Több mint 370 darab

Technikai jellemzők

Az EMD FP7 dízelmozdony korszerű technikai megoldásaival és megbízhatóságával tűnt ki. A mozdony főbb jellemzői között szerepelt a dízelmeghajtású hajtómű és a kiváló teljesítmény.

  • Hajtásrendszer: Dízel
  • Teljesítmény: 1500 lóerő
  • Tengelyelrendezés: Bo-Bo
  • Maximális sebesség: 105 km/h
  • Méretek: Hossz: 16,5 méter

Szolgálati történelem

Az EMD FP7 mozdonyokat elsősorban az Egyesült Államokban használták, ahol több vasúttársaság is alkalmazta őket, mint például a Southern Pacific, a Union Pacific és a Canadian National Railway. A mozdonyok gyorsvonati és elővárosi szolgáltatásokban is helyt álltak. A ’60-as és ’70-es évek során kezdtek elavulni, és sokat kivontak a forgalomból vagy átalakították őket.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Több EMD FP7 mozdony is fennmaradt és múzeumok részeként megtekinthető. Az Egyesült Államokban és Kanadában néhány példány nosztalgiavonatokban is részt vesz, amely lehetőséget nyújt a közönség számára, hogy megismerjék ezt a történelmi fontosságú mozdonyt.

Érdekességek és kulturális hatás

Az EMD FP7 mozdonyok népszerűek voltak a modellvasút rajongók körében is, számos modellgyártó készített méretarányos másolatokat ebből a típusból. Az EMD FP7 mozdonyok becenevei közé tartozott a „Covered Wagon” is, ami a jellegzetes homlokzati formára utalt. A mozdonyok szerepeltek több vasúttörténettel foglalkozó könyvben és kiállításon is.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak
Gyártási időszak: 1949
Teljesítmény: 1500 lóerő
Maximális sebesség: 105 km/h
Hossz: 16,5 méter

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/EMD_FP7

Képek

Források: Wikipédia, Google