Történeti háttér és gyártás
Az FS Class 552 gőzmozdonyokat az 1890-es években fejlesztették ki Olaszországban, az olasz államvasutak, azaz a Ferrovie dello Stato Italiane (FS) megbízásából. Ezen mozdonyok célja az volt, hogy a növekvő vasúti közlekedés igényeit kiszolgálják, különösen az olasz vasúthálózat fejlesztése során. Az 552-es sorozatot kifejezetten a személyszállító vonatok kiszolgálására tervezték, különös figyelmet fordítva a megbízhatóságra és hatékonyságra. A gyártás pontos helyszínei és a gyártó vállalatok nem említettek a forrásban, de ismert, hogy a mozdonyokat nagyszámban, több egységben gyártották.
Technikai jellemzők
Az FS Class 552 gőzmozdonyok fő meghajtási rendszere a gőz. Ezek a mozdonyok gőzkazánnal vannak felszerelve, amely a meghajtást biztosítja. A mozdonyok tengelyelrendezése és teljesítménye pontosan nem részletezett, de a gőzmozdonyokra jellemzően robusztus konstrukciójuk volt. A maximális sebességről és hatótávolságról nincs konkrét adat, de a korabeli gőzmozdonyok jellemzően mérsékelt sebességgel és hatótávolsággal üzemeltek. A mozdonyok méreteit, például a hosszát és magasságát, nem részletezi a forrás, a férőhelyek száma pedig nem releváns ezeknél a tehervonat-mozdonyoknál.
Szolgálati történelem
Az FS Class 552 gőzmozdonyok elsősorban Olaszországban szolgáltak, ahol a helyi vasúthálózat különböző vonalainak személyszállító vonatain közlekedtek. Szereplésük időtartamáról és a forgalomból való kivonásuk pontos időpontjáról nincs adat. Az olasz vasúthálózat fejlődése és a technológiai újítások valószínűleg hozzájárultak a gőzmozdonyok fokozatos lecseréléséhez dízel- és villamos meghajtású mozdonyokra. Balesetekről vagy modernizációs kísérletekről nem található információ a forrásban.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arra vonatkozóan, hogy az FS Class 552 gőzmozdonyok közül bármelyiket megőrizték volna múzeumi célokra, vagy hogy bármelyik darab ma is működőképes lenne. Továbbá, nincs adat arról, hogy ezek a mozdonyok ma részt vennének nosztalgiavonatokban.
Érdekességek és kulturális hatás
A Wikipedia forrás nem tartalmaz információt arról, hogy az FS Class 552 mozdonyoknak lenne különösebb kulturális hatása, beceneve vagy említése irodalmi vagy filmes alkotásokban. Modellvasúti elterjedtségről vagy rajongói kultúráról sincsen adat.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google