Történeti háttér és gyártás
A G&SWR 40 Class gőzmozdony az Egyesült Királyságban készült a 19. század közepén, az ipari forradalom idején, amikor a vasúti közlekedés jelentős fejlődésen ment keresztül. A mozdonyt a Glasgow and South Western Railway (G&SWR) számára fejlesztették ki, hogy megfeleljen a növekvő utas- és teherszállítási igényeknek.
A 40 Class mozdonyokat 1860-ban gyártották, és a híres vasúti mérnök, Patrick Stirling tervezte. A mozdonyok gyártásának célja az volt, hogy fokozzák a hatékonyságot és teljesítményt a vasúti hálózaton belül. A gyártás elsődlegesen Kilmarnock-ban, a G&SWR fő műhelyében történt.
Technikai jellemzők
A G&SWR 40 Class gőzmozdonyokat a kor technikai színvonalának megfelelően, gőzmeghajtással működtették. A gőzgépek jelentették akkoriban a legelterjedtebb hajtási módot a vasúti járművek számára.
- Tengelyelrendezés: A mozdonyok 2-4-0 tengelyelrendezéssel készültek, ami azt jelenti, hogy két első, négy hajtott és nulla hátsó tengellyel rendelkeztek.
- Teljesítmény: Bár pontos teljesítményadatok nem állnak rendelkezésre, a mozdonyok tervezése során a közepes teljesítményű vasúti szolgáltatások igényeit tartották szem előtt.
- Méretek: A mozdonyok hossza és egyéb pontos méretei nem szerepelnek az elérhető forrásokban.
Szolgálati történelem
A G&SWR 40 Class mozdonyokat elsősorban Skóciában használták, ahol a Glasgow and South Western Railway vonalain közlekedtek. A mozdonyok a személy- és teherszállításban egyaránt részt vettek. A szolgálatban töltött időszakuk alatt megbízhatóságukról voltak ismertek.
Később, az újabb és fejlettebb technológiájú mozdonyok megjelenésével, a 40 Class járműveket fokozatosan kivonták a forgalomból. Pontos selejtezési dátumokat nem lelhetünk fel, de a mozdonyok az 1800-as évek végére, 1900-as évek elejére már nem vettek részt a rendszeres szolgálatban.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy a G&SWR 40 Class bármelyik példánya megmaradt volna napjainkra, vagy hogy múzeumban lenne kiállítva.
Érdekességek és kulturális hatás
A G&SWR 40 Class mozdonyok főleg technikai és ipari szempontból voltak jelentősek a maguk idejében. Nem található információ arra vonatkozóan, hogy a 40 Class mozdonyok köznyelvi becenevet, vagy különösebb kulturális említést kaptak volna.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/G&SWR_40_Class
Képek
Források: Wikipédia, Google