Történeti háttér és gyártás
A Geelong and Melbourne Railway Company 2-2-2WT gőzmozdony 1855-ben készült el. A mozdony a Geelong and Melbourne Railway Company (G&M) számára lett kifejlesztve, amely egy magánvasúttársaság volt Ausztráliában. Az 1800-as évek közepén, amikor az ausztráliai vasúthálózat bővítése zajlott, szükség volt megbízható és hatékony mozdonyokra, amelyek képesek voltak a gyors és hatékony személyszállítást biztosítani a régióban.
A mozdony gyártását a George England and Co. vállalat végezte, amely Londonban, az Egyesült Királyságban működött. Az 1855-ös gyártási év az ipari forradalom időszakába esett, amikor a gőzmozdonyok a vasúti közlekedés gerincének számítottak.
Technikai jellemzők
A Geelong and Melbourne Railway Company 2-2-2WT gőzmozdony egyedülálló műszaki megoldásokat alkalmazott. A 2-2-2WT elrendezés azt jelenti, hogy a mozdonynak egy pár hajtott kereke van, amelyhez elöl és hátul egy-egy pár szabadon futó kerék csatlakozik. Az ilyen elrendezés különösen előnyös volt a könnyű és gyors személyszállítás során.
- Meghajtás: Gőz
- Tengelyelrendezés: 2-2-2WT
- Teljesítmény: Nem ismert
- Maximális sebesség: Nem ismert
- Méretek: Nem ismert
Szolgálati történelem
A Geelong and Melbourne Railway Company 2-2-2WT mozdonyt elsődlegesen a Geelong és Melbourne közötti forgalomban alkalmazták Ausztráliában. A korabeli vasúti közlekedés kihívásaihoz igazodva, a mozdonyt a személyszállító vonatok élére állították. Bár részletek a mozdony teljesítményéről és szolgálati időszakáról kevésbé ismertek, a korabeli dokumentumok szerint sikeresen teljesített a kijelölt útvonalakon.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos nem áll rendelkezésre információ arról, hogy a Geelong and Melbourne Railway Company 2-2-2WT mozdonyból megmaradt volna bármilyen példány a jelenkor számára. Nincs adat arról, hogy valamely múzeumban vagy nosztalgiavasút program keretében látható lenne.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a Geelong and Melbourne Railway Company 2-2-2WT mozdony nem került be a széleskörű vasúti történelemkönyvekbe, mint ikonikus jármű, a korabeli vasútfejlesztések szerves részét képezte. A mozdony érdekességei közé tartozik, hogy az angliai technológia egy korai példánya volt, amely az ausztrál vasúthálózat részévé vált.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
Geelong and Melbourne Railway Company 2-2-2WT (1855) – Wikipédia