GER Class 527 gőzmozdony

A GER Class 527 gőzmozdony a 19. század végén érkezett a brit vasutakra, kiemelkedve megbízhatóságával és hatékonyságával, hozzájárulva a vasúti szállítás fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

A GER Class 527 gőzmozdonyt a Great Eastern Railway (GER) részére gyártották 1878-ban. A mozdonyt James Holden tervezte, aki a GER főmérnöke volt abban az időszakban. E mozdonyok azon céllal készültek, hogy a GER széles körű vasúthálózatán javítsák a személy- és teherszállítás hatékonyságát. A Class 527 besorolású mozdonyok a GER saját Stratfordi műhelyeiben készültek, és összesen 20 darabot gyártottak belőlük.

Technikai jellemzők

A GER Class 527 mozdony egy 0-6-0 típusú gőzmozdony, ami azt jelenti, hogy hat hajtott tengellyel rendelkezik, és nincsenek kormányzott vagy futó tengelyei. A mozdony meghajtását gőz biztosítja, amelyet a kazánban felforralt víz hoz létre. A mozdony legnagyobb teljesítménye kifejezetten a korabeli követelményekhez igazodott, és a vasútvonalakon történő hatékony áruszállítást célozta meg.

  • Hajtásrendszer: Gőz
  • Tengelyelrendezés: 0-6-0
  • Teljesítmény: Közepes

Szolgálati történelem

A GER Class 527 mozdonyokat elsősorban az Egyesült Királyság területén használták. Az 1878-as gyártás után ezeket a mozdonyokat a GER hálózatán belül alkalmazták, ahol személy- és áruszállítási feladatokat láttak el. A szolgálatuk során megbízhatónak és tartósnak bizonyultak. A mozdonyokat nagyjából az 1920-as évek végéig használták, amikor is fokozatosan kivonták őket az aktív forgalomból a korszerűbb technológiák megjelenésével.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs tudomásunk arról, hogy bármely GER Class 527 mozdony fennmaradt volna múzeumi célokra. A legtöbb ilyen típusú mozdonyt selejtezték, vagy alkatrészként hasznosították újra.

Érdekességek és kulturális hatás

A GER Class 527 gőzmozdonyok köznyelvi vagy becenevei nem ismertek. Bár a mozdonyok nem váltak ikonikus szereplőkké a vasúttörténet szempontjából, fontos szerepet játszottak a GER hálózat hatékonyságának javításában. Modellvasúti változataik nem váltak elterjedtté, és kulturális hatásuk is korlátozott maradt.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/GER_Class_527

Képek

Források: Wikipédia, Google