Történeti háttér és gyártás
A GNRI Class T2 gőzmozdony a Great Northern Railway of Ireland (GNRI) megrendelésére készült, hogy megfeleljen az írországi vasúti közlekedés növekvő igényeinek. Az 1921-ben gyártott mozdonyokat a Beyer, Peacock & Company készítette. A gyártás célja a GNRI vonalainak hatékonyabb kiszolgálása volt, különösen a teher- és személyszállítás terén. A mozdonyok gyártása a 20. század elején, a gőzmozdonyok fénykorában történt.
Technikai jellemzők
A GNRI Class T2 gőzmozdony technikai jellemzői közé tartozik a 2-4-0 tengelyelrendezés, ami azt jelenti, hogy a mozdony két vezető tengellyel és négy hajtott tengellyel rendelkezett. A gőzmeghajtású mozdonyokat a szén tüzelőanyaggal működtették, amely gőzt termelt a kazánban. Bár a maximális sebességre nincsenek pontos adatok, a mozdonyok általánosan kielégítő teljesítményt nyújtottak az adott kor követelményeinek megfelelően.
Szolgálati történelem
A GNRI Class T2 mozdonyokat főleg Írországban használták, ahol a GNRI vonalain közlekedtek. Eredetileg mind személy-, mind teherszállításra tervezték őket. A mozdonyok stabilitásuk és megbízhatóságuk révén elismertséget szereztek. A forgalomból való kivonásra a 20. század közepén került sor, amikor a modern mozdonyok megjelenése és a vasúti közlekedés átalakulása következtében a gőzmozdonyok használata háttérbe szorult.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a GNRI Class T2 mozdonyokból egyetlen példány sem maradt fenn teljes épségben. Múzeumokban és nosztalgiavonatokban nem találkozunk ezekkel a mozdonyokkal, mivel a történelem során valamennyi példányukat selejtezték.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a GNRI Class T2 mozdonyok nem maradtak fenn fizikailag, emlékük tovább él a vasúttörténeti kiadványokban. Modellvasúti gyártók nem készítettek méretarányos verziókat ezekből a mozdonyokból, de a vasúttörténet iránt érdeklődők körében ismert és megbecsült típusnak számítanak.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |