Történeti háttér és gyártás
A GS&WR 0-6-4T gőzmozdony az Ír Nagy Déli és Nyugati Vasút (Great Southern and Western Railway – GS&WR) számára készült 1876-ban. A mozdonyt a vasútvonalak növekvő forgalmának kielégítésére tervezték, különös tekintettel az elővárosi és rövid távú teherszállításra. Az ír vasutak fejlődésével szükségessé vált egy olyan gőzmozdony, amely képes volt nagyobb kapacitást és nagyobb sebességet biztosítani.
Technikai jellemzők
A GS&WR 0-6-4T egy gőzmozdony, amelyet az úgynevezett 0-6-4T tengelyelrendezés jellemez. Ez azt jelenti, hogy a mozdony három hajtott tengellyel (6 kerekű) és egy kormányozható tengellyel rendelkezett hátul, amely javította a stabilitását és a kanyarodási képességét. Ez a kialakítás lehetővé tette a simább és biztonságosabb működést a vasúti hálózaton. Az 1876-ban gyártott mozdonyokat kifejezetten az elővárosi és kis távolságú teherszállításra optimalizálták.
Szolgálati történelem
A GS&WR 0-6-4T gőzmozdony főként Írországban működött, ahol az Ír Nagy Déli és Nyugati Vasút szolgálatában állt. Az elővárosi vonalakon és rövid távú teherszállításban használták. Szolgálati karrierje során számos fontos vasúti útvonalon közlekedett, hozzájárulva az ország ipari és közlekedési fejlődéséhez. A mozdonyokat végül a technológia fejlődésével és a dízelmozdonyok megjelenésével párhuzamosan vonták ki a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnálatos módon nem maradt fenn megőrzött példány a GS&WR 0-6-4T gőzmozdonyból. Az ilyen típusú mozdonyok az idők során eltűntek a szolgálatból, és nem kerültek be múzeumok vagy megőrzési projektek keretébe.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár konkrétan a GS&WR 0-6-4T gőzmozdonyról szóló kulturális hatások vagy érdekességek nincsenek széles körben dokumentálva, az ilyen típusú mozdonyok Írország vasúttörténetének fontos részévé váltak. Modellvasúti körökben az ír vasutak gőzkorszakának ikonikus képviselőiként tartják számon őket. A rajongók körében népszerűek az Ír vasúti modellek, bár a specifikus típusnév ritkán jelenik meg konkrét modelleken.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Gyártási év: | 1876 |
Tengelyelrendezés: | 0-6-4T |