Történeti háttér és gyártás
A KkStB 6 sorozatú gőzmozdonya az Osztrák–Magyar Monarchia vasúti igényeit szolgálta ki a 19. század végén. A mozdonyokat az Osztrák Államvasutak (Kaiserlich-königliche österreichische Staatsbahnen, KkStB) rendelte meg, hogy hatékonyabbá tegye a vasúti közlekedést. A gyártás 1894-ben kezdődött, és a mozdonysorozat egyik fontos célja a korabeli személyszállító vonatok kiszolgálása volt.
A KkStB 6 mozdonyokat a Bécsújhelyi Mozdonygyár (Lokomotivfabrik der StEG) gyártotta, amely akkoriban az egyik vezető vasúti járműgyártó üzem volt az Osztrák–Magyar Monarchiában. A gyártás ideje alatt a mozdonyok száma több tucatot is elérhetett, ami kielégítette az államvasutak igényeit.
Technikai jellemzők
A KkStB 6 mozdony egy gőzmeghajtású, 2-4-0 tengelyelrendezésű mozdony volt, amely főként személyszállító vonatok vontatására készült. A gőzmozdonyok ebben az időszakban még mindig a vasúti közlekedés fő hajtóerejét jelentették, jól alkalmazkodva a sínekhez és a korabeli infrastruktúrához.
- Tengelyelrendezés: 2-4-0
- Fékrendszer: Kézifék és légfék
- Hajtásrendszer: Gőz
- Maximális sebesség: Információ nem áll rendelkezésre
Szolgálati történelem
A KkStB 6 mozdonyok főként az Osztrák–Magyar Monarchia területén szolgáltak, ahol a személyszállító vonatok üzemeltetésének gerincét képezték. Később, a Monarchia felbomlása után, a mozdonyok különböző utódállamok vasuttársaságaihoz kerültek. A szolgálat során a mozdonyok híresek voltak megbízhatóságukról, azonban a technológiai fejlődés miatt idővel elavulttá váltak és kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincsenek információk megőrzött példányokról vagy múzeumi szereplésről a KkStB 6 mozdony esetében. Az ilyen típusú mozdonyok általában az idő előrehaladtával eltűntek, mivel a többi korszerűbb mozdony kiváltotta őket.
Érdekességek és kulturális hatás
A KkStB 6 mozdony nem vált különösebben híressé irodalmi vagy filmes vonatkozásban, de a modellvasút rajongók körében a történelmi vasutak iránti érdeklődés miatt mégis ismert lehet. A mozdony egyszerűsége és funkcionalitása a vasúttörténeti érdeklődők számára is vonzóvá teszi.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Gyártási év | 1894 |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/KkStB_6
Képek
Források: Wikipédia, Google