Történeti háttér és gyártás
Az LB&SCR Belgravia class gőzmozdonyokat a London, Brighton and South Coast Railway (LB&SCR) számára fejlesztették ki. A gyártásuk 1872-ben kezdődött, és E. W. Stroudley tervezte őket azzal a céllal, hogy javítsa a vasúti szolgáltatások hatékonyságát és megbízhatóságát. Ezek a mozdonyok az LB&SCR Great Northern Railway-vel fennálló versenye miatt kellettek, mert a vasúttársaság kívánta növelni a sebességet és kapacitást vonalain. A mozdonyokat Brightonban gyártották, és a sorozat összesen 36 példányból állt.
Technikai jellemzők
Az LB&SCR Belgravia class mozdonyok gőzhajtásúak voltak. Ezek a mozdonyok egyedi kettős kitörésű kazánt kaptak, ami javította a teljesítményüket. A tengelyelrendezésük 2-4-0 volt, ami a korabeli brit vasutaknál elterjedt konfiguráció. A mozdonyok maximális sebessége elérhette a 70 km/h-t. Nem voltak felszerelve olyan modern kényelmi funkciókkal, mint a klímaberendezés vagy automata ajtók, hiszen a 19. századi technológiai szintjüknek megfelelően készültek.
Szolgálati történelem
Az LB&SCR Belgravia class mozdonyokat először nagyrészt személyszállításra használták a London és Brighton közötti útvonalon, ahol javították a menetidőt és az utazás kényelmét. Később más vonalakon is használták őket, beleértve a gyorsvonati szolgáltatásokat is. Az idő előrehaladtával azonban a technológiai fejlődés és az újabb mozdonyok megjelenése miatt fokozatosan kivonták őket a forgalomból. Az utolsó mozdonyt végül az 1900-as évek elején vonták ki a szolgálatból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos az LB&SCR Belgravia class mozdonyok közül egyetlen példány sem maradt fenn működőképes vagy kiállítható állapotban. Ennek oka a technológiai elavulás és a 20. század eleji selejtezési hullám, amely során a legtöbb régi mozdonyt leselejtezték vagy átalakították.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az LB&SCR Belgravia class mozdonyok közvetlen kulturális hatása korlátozott, a vasúti modellek és történészek körében még mindig ismert és tisztelt típus. Az ilyen régi mozdonyok iránti rajongás gyakori a vasúttörténeti klubokban és találkozókon, ahol modellvasút formájában is élvezhetők. Létezik modellező cégek által készített méretarányos változat is, amelyet a vasútmodellek szerelmesei gyűjtenek és építenek.
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Gyártási év | 1872 |
---|---|
Tengelyelrendezés | 2-4-0 |
Maximális sebesség | 70 km/h |
Példányszám | 36 |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/LB&SCR_Belgravia_class
Képek
Források: Wikipédia, Google