Történeti háttér és gyártás
Az LD&ECR Class B gőzmozdonyt 1895-ben fejlesztette ki az LD&ECR, vagyis a Lancashire, Derbyshire and East Coast Railway. A mozdonysorozatot a Napiertől rendelték meg, hogy kielégítse a növekvő szállítási igényeket a bővülő vasúthálózatokon. A Class B mozdonyokat elsősorban a személy- és teherforgalom lebonyolítására tervezték.
Technikai jellemzők
Az LD&ECR Class B mozdony gőzhajtású volt, amely a gőz erejét használta fel a kerekek meghajtására. Ezek a mozdonyok az ún. 4-4-0 tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami azt jelentette, hogy elöl négy kisebb vezetőkerék, középen pedig négy nagyméretű hajtókerék volt elhelyezve. Ennek a konfigurációnak köszönhetően jó teljesítményre volt képes a sík és enyhén emelkedő pályákon is.
Szolgálati történelem
Az LD&ECR Class B mozdonyok elsősorban az Egyesült Királyság területén, a Lancashire, Derbyshire és East Coast Railway vonalain szolgáltak. A járműveket mind személy-, mind tehervonatok vontatására használták. A mozdonyok szolgálati ideje alatt számos jelentős közlekedési feladatot elláttak, és jelentős szerepet töltöttek be az ipari forradalom idején. Végül a fejlődő technológia és az újabb mozdonytípusok megjelenése miatt vonták ki a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arra vonatkozóan, hogy bármely LD&ECR Class B mozdony megmaradt volna a mai napig. Az ilyen típusú mozdonyok közül egy sem ismert, hogy bármelyik vasúti múzeumban vagy kiállításon szerepelne ma már.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az LD&ECR Class B mozdony nem vált széles körben ismertté kulturális művekben, mégis jelentőséggel bír a vasúttörténet szempontjából, hiszen egy fontos időszak gőzmozdonya volt. Modellvasúti változatok nem készültek belőle, de a gőzmozdonyok rajongói közt ismert név maradt.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Egyéb |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/LD&ECR_Class_B
Képek
Források: Wikipédia, Google