Történeti háttér és gyártás
A Locomotives SFAI 301-311 gőzmozdonyok története az 1870-es évek végére nyúlik vissza, amikor az olasz vasúttársaságok igényei egyre inkább a nagyobb teljesítményű és megbízható gőzmozdonyok irányába terelődtek. A mozdonyokat az olasz Società per le strade ferrate dell’Alta Italia (SFAI) rendelte meg, mely az észak-olaszországi vasúti hálózat egyik kulcsfontosságú szereplője volt. A gyártást 1877-ben kezdték meg, és ugyanebben az évben a mozdonyok készen álltak a szolgálatra.
A mozdonyokat eredetileg az olasz ipari és közlekedési fejlődés támogatására tervezték, kifejezetten az ország növekvő árufuvarozási igényeinek megfelelően. A gyártó az olaszországi Pistoia városában található vállalat volt, amely akkoriban az ország egyik vezető mozdonygyártója volt.
Technikai jellemzők
Az SFAI 301-311 gőzmozdonyok a korszak technikai átlagán felüli teljesítményt nyújtottak. A gőzmozdonyok 1’C tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami a korai mozdonyok között gyakori volt. Ez az elrendezés egy vezető, egy középső és egy hajtó tengelyt jelentett, melyek a mozdony stabilitását és vonóerejét növelték.
– Hajtás: Gőzmeghajtású
– Teljesítmény: Jelentős, azonban pontos adatokat nem áll rendelkezésre
– Méretek: A pontos méretek és egyéb jellemzők nem ismertek
– Futómű: 1’C tengelyelrendezés
– Vezérlés: Kézi vezérlésű, mint a korszak legtöbb gőzmozdonya
Szolgálati történelem
A Locomotives SFAI 301-311 mozdonyokat elsősorban Olaszország északi részén használták, ahol a SFAI jelentős vasúthálózatot üzemeltetett. A mozdonyok főként teherszállító vonatokat húztak, ám időnként személyszállításban is részt vettek, különösen a fontosabb kereskedelmi útvonalakon.
A mozdonyok jelentős szerepet játszottak az ipari forradalom idején, hozzájárulva az áruszállítás hatékonyságának növeléséhez. Az SFAI 301-311-eseket fokozatosan vonták ki a szolgálatból, amint a modernebb, hatékonyabb mozdonyok megjelentek a piacon.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy bármelyik SFAI 301-311 gőzmozdony megmaradt volna. Úgy tűnik, hogy ezek a mozdonyok nem kerültek múzeumba, és nem vettek részt nosztalgiavonatokban sem.
Érdekességek és kulturális hatás
Az SFAI 301-311 mozdonyokról nem sok érdekes vagy kulturális vonatkozás ismert. A korai olasz vasúti járművekhez hasonlóan ezek a mozdonyok is inkább technikai eszközként kerültek be a történelembe, semmint kulturális ikonként. Nem ismertek olyan művészeti alkotások, filmek vagy könyvek, amelyekben ezek a mozdonyok szerepelnének. Modellvasúti területen sem értek el jelentős hírnevet.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |