LSWR T1 class gőzmozdony

Az LSWR T1 class gőzmozdony a 19. század végén jelent meg, és az ipari Angliában megbízható munkásnak számított a helyi vasúti forgalomban.

Történeti háttér és gyártás

Az LSWR T1 osztályú gőzmozdonyokat az Egyesült Királyságban fejlesztették ki, hogy megfeleljenek a London and South Western Railway (LSWR) személyszállítási igényeinek. Az első példányt 1888-ban gyártották. A sorozat tervezője William Adams volt, míg a gyártást a Nine Elms műhely végezte. Az LSWR T1 egy továbbfejlesztett változata volt az előző B4 osztálynak, és az új dizájn fő célja a hatékonyság növelése volt a városi és elővárosi szolgáltatások során.

A T1 osztályból összesen 60 darab készült, és az LSWR volt az egyetlen megrendelőjük.

Technikai jellemzők

Az LSWR T1 osztályú gőzmozdonyok gőzmeghajtásúak voltak, és 0-4-4T tengelyelrendezéssel rendelkeztek, amely lehetővé tette a kisebb tereken való hatékonyabb manőverezést. A T1 mozdonyokat úgy tervezték, hogy költséghatékonyan üzemeljenek, miközben megőrizték a megfelelő sebességet és teljesítményt a mindennapi személyszállítási szolgáltatások során.

  • Hajtásrendszer: gőz
  • Tengelyelrendezés: 0-4-4T
  • Fékrendszer: automatikus fékek

Szolgálati történelem

Az LSWR T1 osztályú mozdonyok főként a London környéki elővárosi vonalakon üzemeltek. Az LSWR tagadhatatlanul sikeresnek találta ezt a sorozatot a közepes távolságú személyszállító vonatokon, mivel megbízhatóan teljesítették napi feladataikat. Az 1960-as évek elejére azonban a fejlődő technológiák és az újabb mozdonyok megjelenése miatt fokozatosan kivonták őket a forgalomból.

A sorozatot végül 1961-ben teljes egészében selejtezték.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos az LSWR T1 osztályú gőzmozdonyok egyetlen példánya sem maradt fenn a kivonásuk után. Egyetlen ismert példány sem található meg múzeumokban vagy nosztalgiavonatokban.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár az LSWR T1 osztályú mozdonyok nem lettek híres modellek vagy filmek szereplői, jelentős hatást gyakoroltak a brit vasúti tervezésre az 1880-as évek végén. Kiváló példái voltak annak, hogyan lehet egy vasúti vállalat igényeit hatékony gőzmozdonyokkal kielégíteni anélkül, hogy túlköltekeznének.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora
Tengelyelrendezés 0-4-4T
Gyártási év 1888
Példányszám 60

Hivatkozások

További információ az LSWR T1 osztályról

Képek

Források: Wikipédia, Google