Mecklenburg T 3 gőzmozdony

A Mecklenburg T 3 gőzmozdony a 20. század elején jelent meg, amikor az ipari forradalom által létrehozott vasúthálózat új távlatokat nyitott a közlekedésben.

Történeti háttér és gyártás

A Mecklenburg T 3 gőzmozdony a 19. század végén, 1884-ben készült a németországi Mecklenburgtól Poroszországig terjedő vasúthálózat számára. Ezt a típust a Stettin-i Vulcan gyár készítette annak érdekében, hogy a helyi vasúti igényeket kielégítse, ahol kisebb teljesítményű mozdonyokra volt szükség a részletesebb hálózatokon és rövidebb vonalakon.

A mozdonyokat különösen a könnyebb tehervonatok és a rövid távolságú személyszállítási szolgáltatások ellátására tervezték. Mivel a gyártás csak 1884-ben kezdődött meg, a megrendelések számával kapcsolatos pontos adatok nem állnak rendelkezésre, de közismert, hogy a T 3 sorozatot több német vasúttársaság is alkalmazta, köztük a Mecklenburgi Államvasutak.

Technikai jellemzők

A Mecklenburg T 3 gőzmozdony egy kisméretű, de hatékony mozdony volt, amely elsősorban gőzzel működött. A mozdony 0-6-0 tengelyelrendezéssel rendelkezett, ami azt jelenti, hogy hat hajtott tengelye volt vezetőkerekek nélkül. Ez a kialakítás különösen előnyös volt az egyenleteserhőn történő vontatáshoz.

  • Teljesítmény: körülbelül 300 lóerő.
  • Tengelyelrendezés: 0-6-0.
  • Maximális sebesség: kb. 45 km/h.
  • Hajtásrendszer: gőzmeghajtás.
  • Méretek: megközelítőleg 9 méter hosszú.
  • Férőhely: nem utasforgalomra tervezték.

Szolgálati történelem

A Mecklenburg T 3 típusú gőzmozdonyokat elsősorban Németországban használták, különösen a Mecklenburgi Államvasutaknál. A mozdonyok jól szolgáltak kisebb vonalakon és különféle teher- és személyszállítási feladatokban. Az idő múltával, a modernizációk és az újabb technológiák bevezetése miatt ezek a gőzmozdonyok fokozatosan kivonásra kerültek. Pontos kivonási dátumokat nem találni, de a korabeli mozdonyokat jellemzően a 20. század közepére cserélték le modernebb dízel vagy elektromos mozdonyokra.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs megbízható forrás, amely arról számolna be, hogy a Mecklenburg T 3 mozdonyokból maradt volna fenn példány múzeumi vagy nosztalgia célokra. Általánosságban elmondható, hogy sok hasonló korabeli mozdonyt leselejteztek vagy megsemmisítettek, amikor korszakaik elmúltak.

Érdekességek és kulturális hatás

A Mecklenburg T 3 gőzmozdony, bár nem vált híressé széles körben, fontos szerepet játszott a németországi vasúti közlekedés fejlődésében az 1800-as évek végén. Modellvasúti gyártók néha megjelentették a mozdony modelljeit a vasúti rajongók számára, de általában nem volt kiemelkedő a kultúrális ábrázolása.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora
Gyártási év 1884
Tengelyelrendezés 0-6-0
Teljesítmény 300 lóerő

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Mecklenburg_T_3

Képek

Források: Wikipédia, Google