Történeti háttér és gyártás
A Mecklenburg T 3 gőzmozdony a 19. század végén, 1884-ben készült a németországi Mecklenburgtól Poroszországig terjedő vasúthálózat számára. Ezt a típust a Stettin-i Vulcan gyár készítette annak érdekében, hogy a helyi vasúti igényeket kielégítse, ahol kisebb teljesítményű mozdonyokra volt szükség a részletesebb hálózatokon és rövidebb vonalakon.
A mozdonyokat különösen a könnyebb tehervonatok és a rövid távolságú személyszállítási szolgáltatások ellátására tervezték. Mivel a gyártás csak 1884-ben kezdődött meg, a megrendelések számával kapcsolatos pontos adatok nem állnak rendelkezésre, de közismert, hogy a T 3 sorozatot több német vasúttársaság is alkalmazta, köztük a Mecklenburgi Államvasutak.
Technikai jellemzők
A Mecklenburg T 3 gőzmozdony egy kisméretű, de hatékony mozdony volt, amely elsősorban gőzzel működött. A mozdony 0-6-0 tengelyelrendezéssel rendelkezett, ami azt jelenti, hogy hat hajtott tengelye volt vezetőkerekek nélkül. Ez a kialakítás különösen előnyös volt az egyenleteserhőn történő vontatáshoz.
- Teljesítmény: körülbelül 300 lóerő.
- Tengelyelrendezés: 0-6-0.
- Maximális sebesség: kb. 45 km/h.
- Hajtásrendszer: gőzmeghajtás.
- Méretek: megközelítőleg 9 méter hosszú.
- Férőhely: nem utasforgalomra tervezték.
Szolgálati történelem
A Mecklenburg T 3 típusú gőzmozdonyokat elsősorban Németországban használták, különösen a Mecklenburgi Államvasutaknál. A mozdonyok jól szolgáltak kisebb vonalakon és különféle teher- és személyszállítási feladatokban. Az idő múltával, a modernizációk és az újabb technológiák bevezetése miatt ezek a gőzmozdonyok fokozatosan kivonásra kerültek. Pontos kivonási dátumokat nem találni, de a korabeli mozdonyokat jellemzően a 20. század közepére cserélték le modernebb dízel vagy elektromos mozdonyokra.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs megbízható forrás, amely arról számolna be, hogy a Mecklenburg T 3 mozdonyokból maradt volna fenn példány múzeumi vagy nosztalgia célokra. Általánosságban elmondható, hogy sok hasonló korabeli mozdonyt leselejteztek vagy megsemmisítettek, amikor korszakaik elmúltak.
Érdekességek és kulturális hatás
A Mecklenburg T 3 gőzmozdony, bár nem vált híressé széles körben, fontos szerepet játszott a németországi vasúti közlekedés fejlődésében az 1800-as évek végén. Modellvasúti gyártók néha megjelentették a mozdony modelljeit a vasúti rajongók számára, de általában nem volt kiemelkedő a kultúrális ábrázolása.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Gyártási év | 1884 |
Tengelyelrendezés | 0-6-0 |
Teljesítmény | 300 lóerő |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Mecklenburg_T_3
Képek
Források: Wikipédia, Google