Mecklenburg XIX gőzmozdony

A Mecklenburg XIX gőzmozdony a 19. század végén készült el, és a kor vasúti mérnöki tudásának csúcsát képviselte, megbízhatóságával és innovatív technikai megoldásaival segítette a vasút fejlődését.

Történeti háttér és gyártás

A Mecklenburg XIX sorozatú gőzmozdonyokat a 19. század végén tervezték és gyártották. A mozdonyok a Mecklenburgische Friedrich-Franz-Eisenbahn számára készültek, hogy kielégítsék a megnövekedett szállítási igényeket a németországi Mecklenburg régióban.

A gyártás 1891-ben kezdődött, amikor a Berliner Maschinenbau AG gyártotta le a mozdonyokat. A sorozat célja az volt, hogy hatékonyabb és megbízhatóbb vontatási megoldást nyújtson a regionális személyszállításban. A megrendelések főleg az államvasutak részéről érkeztek.

Technikai jellemzők

A Mecklenburg XIX egy gőzmozdony, amelyet kifejezetten nagy vontatási kapacitásra terveztek. A jármű 4-6-0 tengelyelrendezésű, ami azt jelenti, hogy négy vezetőkerék, hat hajtott kerék és nincs futókerék található rajta.

Főbb jellemzők

Hajtásrendszer: Gőz
Maximális sebesség: 90 km/h
Tengelyelrendezés: 4-6-0
Férőhely és osztályok: Nincs specifikus utasfő, teherszállításra optimalizálták
Fékrendszer: Pneumatikus fékek

A mozdony nagy meghajtó kerekeit azért tervezték, hogy kiváló tapadást biztosítsanak, ami különösen fontos a gőzmozdonyok teljesítményéhez.

Szolgálati történelem

A Mecklenburg XIX mozdonyokat elsősorban Németországban használták személy- és teherszállításra a helyi vasúti hálózaton. Az 1891-es bevezetés után több évtizeden át sikeresen üzemeltek.

Modernizációkra és jelentős átépítésekre nem került sor a mozdonyoknál. A II. világháború alatt néhányat hadiszolgálatra is bevetettek, de 1950-re minden példányt kivontak a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A Mecklenburg XIX sorozatból sajnos egyetlen példány sem maradt fenn múzeumi vagy működőképes állapotban. Így nincs lehetőség arra, hogy nosztalgiavonatokban vagy kiállításokon találkozzunk ezekkel a mozdonyokkal.

Érdekességek és kulturális hatás

A Mecklenburg XIX gőzmozdonyoknak nem sok közismereti vagy kulturális öröksége van. Bár az ipari forradalom és a gőzvasutak aranykorának részei, nem lettek különösen híresek vagy ikonikusak a vasúti történelemben.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora
Tengelyelrendezés 4-6-0
Maximális sebesség 90 km/h
Fékrendszer Pneumatikus fékek

Hivatkozások

Mecklenburg XIX

Képek

Források: Wikipédia, Google