Történeti háttér és gyártás
A Mecklenburg XIX sorozatú gőzmozdonyokat a 19. század végén tervezték és gyártották. A mozdonyok a Mecklenburgische Friedrich-Franz-Eisenbahn számára készültek, hogy kielégítsék a megnövekedett szállítási igényeket a németországi Mecklenburg régióban.
A gyártás 1891-ben kezdődött, amikor a Berliner Maschinenbau AG gyártotta le a mozdonyokat. A sorozat célja az volt, hogy hatékonyabb és megbízhatóbb vontatási megoldást nyújtson a regionális személyszállításban. A megrendelések főleg az államvasutak részéről érkeztek.
Technikai jellemzők
A Mecklenburg XIX egy gőzmozdony, amelyet kifejezetten nagy vontatási kapacitásra terveztek. A jármű 4-6-0 tengelyelrendezésű, ami azt jelenti, hogy négy vezetőkerék, hat hajtott kerék és nincs futókerék található rajta.
Főbb jellemzők
– Hajtásrendszer: Gőz
– Maximális sebesség: 90 km/h
– Tengelyelrendezés: 4-6-0
– Férőhely és osztályok: Nincs specifikus utasfő, teherszállításra optimalizálták
– Fékrendszer: Pneumatikus fékek
A mozdony nagy meghajtó kerekeit azért tervezték, hogy kiváló tapadást biztosítsanak, ami különösen fontos a gőzmozdonyok teljesítményéhez.
Szolgálati történelem
A Mecklenburg XIX mozdonyokat elsősorban Németországban használták személy- és teherszállításra a helyi vasúti hálózaton. Az 1891-es bevezetés után több évtizeden át sikeresen üzemeltek.
Modernizációkra és jelentős átépítésekre nem került sor a mozdonyoknál. A II. világháború alatt néhányat hadiszolgálatra is bevetettek, de 1950-re minden példányt kivontak a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Mecklenburg XIX sorozatból sajnos egyetlen példány sem maradt fenn múzeumi vagy működőképes állapotban. Így nincs lehetőség arra, hogy nosztalgiavonatokban vagy kiállításokon találkozzunk ezekkel a mozdonyokkal.
Érdekességek és kulturális hatás
A Mecklenburg XIX gőzmozdonyoknak nem sok közismereti vagy kulturális öröksége van. Bár az ipari forradalom és a gőzvasutak aranykorának részei, nem lettek különösen híresek vagy ikonikusak a vasúti történelemben.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Tengelyelrendezés | 4-6-0 |
Maximális sebesség | 90 km/h |
Fékrendszer | Pneumatikus fékek |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google