Mecklenburg XVIII gőzmozdony

A Mecklenburg XVIII gőzmozdony a Német Császárság idején készült, és az 1880-as években vált a vasúti technológia egyik meghatározó szereplőjévé, amely kiválóan ötvözi a teljesítményt és a megbízhatóságot.

Történeti háttér és gyártás

A Mecklenburg XVIII gőzmozdonyt 1886-ban gyártották, amely a gőzvontatás fénykorának fontos képviselője volt. A mozdonysorozat a Mecklenburgi Nagyhercegség Vasútjának megrendelésére készült. A fejlesztés célja az volt, hogy hatékony és erőteljes mozdonyokat biztosítsanak a növekvő igények kielégítésére. A pontos példányszám nem ismert, de a típus jelentős szerepet játszott a regionális vasúti közlekedés fejlesztésében.

Technikai jellemzők

A Mecklenburg XVIII gőzmozdony egy hagyományos gőzhajtású rendszerrel működött, amely a kor igényeinek megfelelő teljesítményt nyújtott. A mozdonynak hengeres kazánja volt, amely a szükséges gőzenergia előállítását biztosította. A mozdonysorozat jellemzően 4-4-0 tengelyelrendezéssel készült, ami kiváló stabilitást és vonóerőt tett lehetővé. A maximális sebesség elérhette a 75 km/h-t, ami akkoriban jelentős teljesítménynek számított.

Szolgálati történelem

A Mecklenburg XVIII gőzmozdonyt főként Németországban használták, ahol a regionális és helyi vonatok mozdonyaiként szolgáltak. A mozdonyok megbízhatóságuk és teljesítményük miatt népszerűek voltak, és sokáig részei maradtak a vasúti flottának. A pontos kivonási dátumok nem állnak rendelkezésre, de a típus vélhetően az első világháború utáni időszakban kezdett kikerülni a forgalomból az újabb technológiák megjelenésével.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nem áll rendelkezésre információ arról, hogy bármely Mecklenburg XVIII mozdony megmaradt volna a mai napig. Emiatt a típust valószínűleg nem lehet múzeumi környezetben megtekinteni.

Érdekességek és kulturális hatás

  • A Mecklenburg XVIII mozdony az 1800-as évek végének ikonikus vasúti járművei közé tartozott, típusa a gőzmozdonyok fejlődésében fontos szerepet töltött be.
  • Bár a típusra jellemző műszaki újítások nem voltak forradalmiak, a működésük megbízhatósága és gazdaságossága széles körben elismerést kapott.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Mecklenburg_XVIII

Képek

Források: Wikipédia, Google