Történeti háttér és gyártás
A Midland Great Western Railway (MGWR) Class 9 gőzmozdonyt az 1850-es évek közepén fejlesztették ki, hogy kielégítsék az egyre növekvő szállítási igényeket Írországban. A mozdonyokat a Beyer, Peacock & Company gyártotta 1855-ben, azzal a céllal, hogy hatékonyabb gőzmozdonyokat biztosítsanak a Midland Great Western Railway számára. A gyártás során a mozdonyok különösen a személyszállító vonatokhoz lettek optimalizálva, aminek eredményeként a társaság megrendelte a típust. Összesen 10 darab készült belőlük ebben az időszakban.
Technikai jellemzők
Az MGWR Class 9 egy gőzmozdony, amelyet a Beyer, Peacock & Company készített. A mozdonyok tervezésekor a kor technikai színvonalát igyekeztek maximálisan kihasználni. Ezek a mozdonyok képesek voltak a személyszállító vonatok gyors és megbízható működtetésére, különösen az írországi viszonyok között.
– Hajtásrendszer: Gőz
– Teljesítmény: A pontos teljesítményadatok nem állnak rendelkezésre.
– Tengelyelrendezés: 2-4-0, ami azt jelenti, hogy két vezetőkerékpárral és négy hajtott kerékkel rendelkezett.
– Maximális sebesség: Nem ismert pontosan.
– Férőhely: Általában személyszállító szerelvényekhez használták.
Szolgálati történelem
Az MGWR Class 9 mozdonyai a Midland Great Western Railway flottájának részeként szolgáltak, különösen az írországi vasúti személyszállítási feladatokban. A mozdonyok szerepüket hatékonyan töltötték be, és megbízhatóságuk révén hamar népszerűek lettek a vasúttársaság körében. Azonban az idő előrehaladtával és a technológiai fejlődés következtében a mozdonyok elavulttá váltak, és fokozatosan kivonták őket a forgalomból. A pontos kivonási dátumok nem ismertek, de valószínűleg a 19. század végére szűnt meg a használatuk.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nem áll rendelkezésre információ arról, hogy bármelyik MGWR Class 9 mozdony megmaradt volna napjainkig. Sem múzeumokban, sem nosztalgiavonatok keretében nem szerepelnek ezek a járművek.
Érdekességek és kulturális hatás
Az MGWR Class 9 mozdonyok különösen a Midland Great Western Railway történetének részeként maradtak meg a köztudatban. Bár nem rendelkeznek különösebb kulturális hatással, a vasúttörténet rajongói bizonyára értékelik a típust a 19. századi vasúti közlekedés fejlődésének kontextusában. Modellvasúti változatokról nem áll rendelkezésre információ.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |