Történeti háttér és gyártás
Az MGWR Class H gőzmozdonyokat az 1880-as években tervezték és gyártották. A Midland Great Western Railway (MGWR) rendelte meg ezeket a mozdonyokat, hogy megfeleljenek az egyre növekvő vasúti forgalom iránti igényeknek Írországban. A gyártást a North British Locomotive Company végezte, mely az Egyesült Királyságban található. Az első példányok 1880-ban gördültek ki a gyárból.
Technikai jellemzők
Az MGWR Class H egy két hengeres gőzmeghajtású mozdony, amelyet személyszállításra terveztek. A tengelyelrendezése 0-6-0, vagyis három hajtott tengelye van, amely a jó vonóerőt biztosítja. Bár pontos műszaki adatokat, mint például a maximális sebességet, a hatótávolságot és a méreteket nem lehet kétséget kizáróan feltárni, ez a típus a korának megfelelő teljesítményű volt.
Szolgálati történelem
Az MGWR Class H mozdonyokat széles körben használták Írországban a Midland Great Western Railway-nél. A mozdonyok megbízhatóak voltak a személyszállítás területén, azonban a modernizáció és a technológiai fejlődés következtében a 20. század elején kezdtek elavulni. A pontos kivonási dátumok nem ismertek, de a legtöbb ilyen típusú mozdonyt az 1930-as évekig még használták.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos, az MGWR Class H mozdonyok közül egyetlen példány sem maradt fenn a mai napig. Nincsenek múzeumban kiállított darabok, és nosztalgiavonatokban sem találkozhatunk velük.
Érdekességek és kulturális hatás
Az MGWR Class H nem vált különösen ismertté a kultúrában vagy a modellvasút-történelemben. A mozdonyok becenevei vagy különleges történetei nem maradtak fenn a mai napig. Modellvasúti gyártók nem készítettek belőlük méretarányos verziókat, így még a modellezők között sem terjedt el széles körben.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |