NCC Class S2 gőzmozdony

Az NCC Class S2 gőzmozdony az északír vasúthálózat egyik ikonikus tagja volt, mely a múlt század közepén nemcsak technológiai újításokat, hanem lenyűgöző teljesítményt is hozott a vasúti közlekedésbe.

Történeti háttér és gyártás

Az NCC Class S2 gőzmozdonyok az 1890-es évek végén látták meg a napvilágot, és az északír Northern Counties Committee (NCC) számára készültek. Az 1892-ben gyártott mozdonyok megépítésének célja az volt, hogy a társaság bővíthesse teher- és személyszállítási kapacitását. A gyártást a brit Beyer, Peacock and Company végezte, amely Manchesterben, Angliában található. Az S2 osztály fejlesztését az NCC a növekvő közlekedési igények kielégítésére rendelte meg.

Az S2 osztályból összesen 10 darabot gyártottak, amelyek az NCC szolgálatában álltak. A mozdonyokat a kor technikai színvonalának megfelelően tervezték, hogy hatékonyan működjenek a vasúti vonalakon.

Technikai jellemzők

Az NCC Class S2 egy gőzmozdony, amelyet a hagyományos gőzhajtás működtetett. A mozdonyok tipikus tengelyelrendezése a 4-4-0 típus volt, amely jellegzetes elrendezést biztosított a stabilitás és a sebesség szempontjából. Az S2 osztály kiváló teljesítményt nyújtott, és képes volt a vasúti társaság elvárásainak megfelelően üzemelni.

  • Hajtásrendszer: Gőz
  • Tengelyelrendezés: 4-4-0
  • Maximális sebesség: Nem dokumentált

Szolgálati történelem

Az NCC Class S2 mozdonyokat főként Észak-Írországban használták, ahol az NCC vasúthálózatán közlekedtek. A mozdonyok teher- és személyszállítási szolgálatban álltak, ahol hosszú évtizedekig biztosították a megbízható közlekedést. Az S2 osztály megbízhatósága és hatékony működése hozzájárult a vasúti hálózat fejlődéséhez.

A mozdonyok kivonásának időpontjáról nincs pontos adat, de ismeretes, hogy az utolsó példányokat a 20. század közepén selejtezték.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Az NCC Class S2 mozdonyokból sajnos nem maradtak fenn megőrzött példányok. Ennek következtében a vasúti rajongók és a történelem iránt érdeklődők csak történeti dokumentációk alapján ismerkedhetnek meg velük.

Érdekességek és kulturális hatás

Az NCC Class S2 mozdonyok különlegessége, hogy az északír vasúti történelem fontos részét képezték, és hozzájárultak a régió gazdasági fejlődéséhez a 19. század végén és a 20. század elején. Bár közvetlen kulturális hatásukról nem maradt fenn sok információ, a vasúti történelem kedvelői a mai napig emlékeznek ezekre a gépekre, és törekszenek a történelmük megőrzésére.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora
Tengelyelrendezés 4-4-0

Hivatkozások

Részletes információ az NCC Class S2 gőzmozdonyról