Történeti háttér és gyártás
Az NCC Class S2 gőzmozdonyok az 1890-es évek végén látták meg a napvilágot, és az északír Northern Counties Committee (NCC) számára készültek. Az 1892-ben gyártott mozdonyok megépítésének célja az volt, hogy a társaság bővíthesse teher- és személyszállítási kapacitását. A gyártást a brit Beyer, Peacock and Company végezte, amely Manchesterben, Angliában található. Az S2 osztály fejlesztését az NCC a növekvő közlekedési igények kielégítésére rendelte meg.
Az S2 osztályból összesen 10 darabot gyártottak, amelyek az NCC szolgálatában álltak. A mozdonyokat a kor technikai színvonalának megfelelően tervezték, hogy hatékonyan működjenek a vasúti vonalakon.
Technikai jellemzők
Az NCC Class S2 egy gőzmozdony, amelyet a hagyományos gőzhajtás működtetett. A mozdonyok tipikus tengelyelrendezése a 4-4-0 típus volt, amely jellegzetes elrendezést biztosított a stabilitás és a sebesség szempontjából. Az S2 osztály kiváló teljesítményt nyújtott, és képes volt a vasúti társaság elvárásainak megfelelően üzemelni.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Tengelyelrendezés: 4-4-0
- Maximális sebesség: Nem dokumentált
Szolgálati történelem
Az NCC Class S2 mozdonyokat főként Észak-Írországban használták, ahol az NCC vasúthálózatán közlekedtek. A mozdonyok teher- és személyszállítási szolgálatban álltak, ahol hosszú évtizedekig biztosították a megbízható közlekedést. Az S2 osztály megbízhatósága és hatékony működése hozzájárult a vasúti hálózat fejlődéséhez.
A mozdonyok kivonásának időpontjáról nincs pontos adat, de ismeretes, hogy az utolsó példányokat a 20. század közepén selejtezték.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Az NCC Class S2 mozdonyokból sajnos nem maradtak fenn megőrzött példányok. Ennek következtében a vasúti rajongók és a történelem iránt érdeklődők csak történeti dokumentációk alapján ismerkedhetnek meg velük.
Érdekességek és kulturális hatás
Az NCC Class S2 mozdonyok különlegessége, hogy az északír vasúti történelem fontos részét képezték, és hozzájárultak a régió gazdasági fejlődéséhez a 19. század végén és a 20. század elején. Bár közvetlen kulturális hatásukról nem maradt fenn sok információ, a vasúti történelem kedvelői a mai napig emlékeznek ezekre a gépekre, és törekszenek a történelmük megőrzésére.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Tengelyelrendezés | 4-4-0 |