NCC Class W dízelmozdony

Az NCC Class W dízelmozdony a közép-20. században az észak-ír vasutak jellegzetes erejévé vált, a megbízhatóság és innováció tökéletes kombinációját nyújtva az utasforgalomban.

Történeti háttér és gyártás

Az NCC Class W dízelmozdonyt 1933-ban gyártották az Északi Megyei Vasúttársaság (Northern Counties Committee) részére Észak-Írországban. A mozdonyt a Harland and Wolff gyártotta, amely Belfastban található. A Class W mozdonyok egyedi dízel-elektromos hajtásrendszerrel rendelkeztek, és főként vasúti teherszállításra tervezték őket. A gyártási időszak során összesen két példány készült belőlük, amiket az Északi Megyei Vasúttársaság igényeinek kielégítésére készítettek.

Technikai jellemzők

A Class W mozdonyok dízel-elektromos hajtásrendszerrel voltak felszerelve. Az ilyen típusú mozdonyoknál a dízelmotor generátort hajt, amely az elektromos hajtómotorok számára biztosítja a szükséges energiát. A maximális sebességük 40 km/h volt, ami megfelelő volt a teherszállítási feladatok ellátásához. A mozdonyok méreteit és további technikai részleteit a forrás nem részletezi. A Class W mozdonyok azonban robosztus felépítésükről és megbízhatóságukról voltak ismertek.

Szolgálati történelem

A Class W mozdonyokat Észak-Írországban használták. A 20. század közepén az Északi Megyei Vasúttársaság szolgálatában álltak, ahol főleg tehervonatok vontatására alkalmazták őket. A mozdonyok megbízható teljesítményük miatt népszerűek voltak a helyi vasúti dolgozók körében. A forgalomból való kivonásuk pontos időpontját nem ismert, de a források szerint az 1950-es évek végén kezdtek kikerülni a használatból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs információ arról, hogy bármelyik NCC Class W mozdony megmaradt volna a későbbi korok számára. A források alapján úgy tűnik, hogy ezek a mozdonyok nem kerültek múzeumba, és nem vettek részt sem nosztalgiavonatokban.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a Class W mozdonyok nem váltak ikonikus szereplőivé a vasúti történelemnek, érdekesség, hogy az Északi Megyei Vasúttársaság korszerűsítési törekvésének részét képezték. A mozdonyok különleges dízel-elektromos hajtásuk miatt technikai szempontból érdekesnek számítottak az adott időszakban. Modellvasúti verzióikról vagy kulturális előfordulásukról nincs információ.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Hibrid
Korszak 1930–1945 – Technikai robbanás
Gyártási év 1933
Maximális sebesség 40 km/h

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/NCC_Class_W