Történeti háttér és gyártás
A NER 708 Class gőzmozdonyokat az 1870-es évek elején fejlesztették ki az Egyesült Királyságban, a North Eastern Railway (NER) számára. A mozdonyokat a Darlington Works gyártotta, amely a korszak egyik jelentős vasúti járműgyártó központja volt. Az 1870-ben bemutatott mozdonyokat a növekvő forgalmi igények kielégítésére tervezték, különösen az Északkeleti Vasútnál, amely akkoriban kiterjedt hálózattal rendelkezett Észak-Angliában. Az NER 708 Class típusból összesen 20 példány készült.
Technikai jellemzők
Az NER 708 Class gőzmozdonyok fő meghajtási rendszere a gőz volt, amely a 19. század második felében a vasúti közlekedés gerincét képezte. A mozdonyok 0-6-0 tengelyelrendezéssel készültek, amely szilárd futást és megfelelő vonóerőt biztosított a teher- és személyszállítási feladatokhoz. A mozdony maximális sebessége, teljesítménye, valamint méretei sajnos nem szerepelnek a forrásokban elérhető adatok között, de hagyományosan ezek a gőzmozdonyok gyorsak voltak és komoly terhelést bírtak.
Szolgálati történelem
Az NER 708 Class gőzmozdonyokat leginkább Észak-Angliában használták, az Északkeleti Vasút hálózatán. Feladataik közé tartozott a teher- és személyvonatok továbbítása, így fontos szerepet töltöttek be a régió gazdasági életében a 19. század végén és a 20. század elején. Szolgálati idejük alatt a mozdonyok néhány modernizáción is átestek, hogy megfeleljenek a növekvő hatékonysági követelményeknek. A pontos kivonási dátumok nem ismertek, de valószínűleg a 20. század első felében került sor a többségük selejtezésére.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs elérhető információ arról, hogy az NER 708 Class mozdonyok bármelyik példánya megmaradt volna, akár működőképes, akár múzeumi formában. Így ezek a járművek nem szerepelnek nosztalgia- vagy múzeumi kiállításokon.
Érdekességek és kulturális hatás
Az NER 708 Class mozdonyok nemcsak technikai teljesítményük, hanem esztétikai megjelenésük miatt is jelentőséggel bírtak a vasútbarátok és a modellezők körében. Bár a mozdonyok konkrét becenevei nem ismertek, valószínűleg a korabeli vasúti személyzet körében kapott elnevezések jellemezték őket. A modellvasúti körökben az ilyen típusú gőzmozdonyok gyakran jelennek meg különböző méretarányokban.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/NER_708_Class
Képek
Források: Wikipédia, Google