NER Class 3CC gőzmozdony

A NER Class 3CC gőzmozdony a 20. század elején a britek vasúti fejlesztéseit gazdagította, kiemelkedve megbízhatóságával és innovatív tervezésével.

Történeti háttér és gyártás

A NER Class 3CC gőzmozdonyt a North Eastern Railway (NER) fejlesztette ki az 1890-es évek elején. Az igény a nagyobb teljesítményű és megbízható vasúti járművek iránt nőtt a növekvő utas- és teherszállítási igények miatt. A 3CC osztályú mozdonyokat 1893-ban kezdték gyártani, kifejezetten a nehéz teherszállítás igényeinek kielégítésére.

A mozdonyokat Darlingtonban gyártották, ami a North Eastern Railway egyik legfőbb gyártási központja volt. A példányszámok pontos részletei sajnos nincsenek széles körben dokumentálva az elérhető forrásokban.

Technikai jellemzők

A NER Class 3CC egy háromhengeres gőzmozdony, ami akkoriban innovatív megoldásnak számított. A mozdony gőzhajtású volt, és a fő célja a nehéz áru szállítása volt, így a teljesítményre nagy hangsúlyt fektettek.

  • Tengelyelrendezés: 0-6-0
  • Teljesítmény: az eredeti források hiányában nem elérhető
  • Maximális sebesség: az adat nem található meg
  • Futómű: háromhengeres, ami egyedi volt az adott időszakban
  • Hajtásrendszer: gőzellátás

Szolgálati történelem

A NER Class 3CC mozdonyokat elsősorban az Egyesült Királyság területén használták, különösen a nehezebb teherszállítási feladatok ellátására. Különleges kialakításuk miatt ezek a mozdonyok nagyobb terhelést voltak képesek szállítani, mint az átlagos mozdonyok abban az időszakban. A szolgálatból való kivonásuk pontos dátuma nem pontosan dokumentált, de az ilyen korai gőzmozdonyokat általában az 1940-es, 1950-es években vonják ki a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Információ hiányában nem áll rendelkezésre adat arról, hogy a NER Class 3CC-ből bármely példány megőrzésre került volna, vagy múzeumban lenne kiállítva.

Érdekességek és kulturális hatás

Az NER Class 3CC mozdonyok kevésbé ismertek a széles közönség körében, és a modellvasúti világban sem jelentek meg széles körben. Az ilyen mozdonyok azonban jelentős hatással voltak a vasúti teherszállítás fejlődésére a 19. század végén.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Egyéb
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

NER Class 3CC – Wikipédia

Képek

Források: Wikipédia, Google