NER Class F gőzmozdony

A NER Class F gőzmozdony az 1870-es években készült, és a korabeli brit vasúti technológia egyik kiemelkedő példája volt, híres megbízhatóságáról és teljesítményéről.

Történeti háttér és gyártás

A NER Class F gőzmozdonyt az Északkeleti Vasúttársaság (North Eastern Railway – NER) rendelte meg, és az 1887-es évben készült el. A mozdonyt T. W. Worsdell tervezte, aki a korszak egyik prominens mozdonytervezője volt. A Class F kategóriába sorolt mozdonyok az NER igényeinek megfelelően készültek, elsősorban személyszállítási célokra. Az építésüket a darlingtoni üzem végezte, és összesen 20 ilyen mozdony készült.

Technikai jellemzők

A NER Class F egy gőzmeghajtású mozdony, amelyet egyszerű, de megbízható technikai jellemzők jellemeztek. A hajtásrendszere a gőz, amelyet hengeres kazánban állították elő. A mozdony 0-6-0 tengelyelrendezéssel rendelkezett, ami azt jelenti, hogy hat hajtott kerékkel szerelték fel. Az ilyen típusú elrendezés a korra jellemző, és a stabilitás mellett megfelelő tapadást is biztosított.

  • Hajtásrendszer: gőz
  • Tengelyelrendezés: 0-6-0

Szolgálati történelem

A NER Class F gőzmozdonyok elsődlegesen az Északkeleti Vasúttársaság vonalain közlekedtek, főleg Anglia északkeleti részén. Szerepüket főleg személyszállító vonatok húzásában töltötték be. Az ilyen típusú mozdonyok megbízhatóságukról és hatékonyságukról voltak ismertek, azonban az idő múltával a technológiai fejlődés és az új típusú mozdonyok megjelenése fokozatosan háttérbe szorította őket. Szolgálatukból az 1920-as évek végén kezdték kivonni ezeket a mozdonyokat.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A jelenlegi ismeretek szerint sajnos egyetlen megőrzött példány sem maradt fenn a NER Class F mozdonyokból. Ez azt jelenti, hogy múzeumokban vagy nosztalgiavonatokban nem találkozhatunk ezekkel a gépekkel.

Érdekességek és kulturális hatás

A NER Class F mozdonyok a maguk idejében fontos szerepet játszottak a személyszállításban, de a modern korban kevésbé emlékeznek rájuk. Modellvasúti körökben nem igazán terjedtek el, és kulturális hatásuk is inkább történelmi szempontból jelentős, mintsem a populáris kultúrában.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/NER_Class_F