Történeti háttér és gyártás
A New South Wales C32 osztályú gőzmozdonyok története 1892-ben kezdődött. Ezeket a mozdonyokat azzal a céllal fejlesztették ki, hogy kielégítsék az egyre növekvő személy- és teherszállítási igényeket a New South Wales vasúti hálózatán. Az igényt a Sydney környékén tapasztalható forgalomnövekedés keltette életre, a város és vidéki területek közötti hatékonyabb kapcsolat megteremtése érdekében.
- Gyártó vállalat: Eveleigh és Newport műhelyek
- Gyártási időszak: 1892 – 1911
- Példányszám: 191 darab
Technikai jellemzők
A C32 osztályú mozdonyok a gőzmeghajtás klasszikus példái, amelyek a kor technológiáját ötvözték a nagyobb teljesítménnyel és hatékonysággal. Ezek a mozdonyok kiválóan megfeleltek a közepes méretű vonatok vontatására.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Tengelyelrendezés: 4-6-0
- Maximális sebesség: 115 km/h
- Méretek: hossza 17,4 m
- Futómű: Merev keretes, két oldalhajtóműves
Szolgálati történelem
A C32 osztályú gőzmozdonyokat széles körben alkalmazták Új-Dél-Wales állam vasúthálózatán. Kiválóan teljesítettek mind személy-, mind teherszállítási feladatokban. A mozdonyokat fokozatosan vonták ki a forgalomból az 1950-es évektől kezdődően, végül teljesen leállították őket a 1970-es évek elejére a modern dízel- és elektromos mozdonyok bevezetésével.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Bár sok C32 osztályú mozdonyt selejteztek, néhány példányt megőriztek. A 3214-es számú mozdony például jelenleg is része a New South Wales-i vasúti örökségnek, és időnként nosztalgiautakon használják.
Érdekességek és kulturális hatás
A C32 osztályú mozdonyok számos vasúti rajongó és modellgyűjtő kedvencei, számos méretarányos modell készült róluk a piacon. Ezek a mozdonyok a vasúti történelem ikonikus darabjai, amelyek hosszú ideig meghatározták a vasúti közlekedést Új-Dél-Wales területén.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
New South Wales C32 class locomotive
Képek
Források: Wikipédia, Google