Történeti háttér és gyártás
Az „NGR 2-6-0T Durban & Pietermaritzburg” gőzmozdonyt 1877-ben gyártották a Natal Government Railways (NGR) számára, Dél-Afrikában. A mozdonyokat az NGR rendelte meg azzal a céllal, hogy javítsák a vasúti közlekedést Durban és Pietermaritzburg között. A mozdonysorozatot a Beyer, Peacock & Company készítette, egy jól ismert brit vasúti járműgyártó vállalat. Ezeket a mozdonyokat és hasonló társaikat az ipari fejlődés és a közlekedési igények bővülése inspirálta, hogy hatékonyabban kezeljék a növekvő utas- és áruforgalmat. A konkrét darabszám nem ismert.
Technikai jellemzők
A 2-6-0T mozdony gőzhajtással rendelkezik, amely a 19. század egyik meghatározó technológiája volt. A három hajtott tengelyű elrendezés (Mogul) azt jelentette, hogy a mozdony kiválóan alkalmazható volt a nehéz terhek vontatására. Az ilyen elrendezés előnyös volt a tehervonatoknál, mert nagyobb vonóerőt biztosított. A tényleges teljesítményre és sebességre vonatkozó adatok nem állnak rendelkezésre, mivel ezek a korabeli dokumentációkban ritkán szerepeltek részletesen.
Szolgálati történelem
Az NGR 2-6-0T mozdonyokat a Natal Government Railways üzemeltette, főként a Durban és Pietermaritzburg közötti vasútvonalon. Az ilyen típusú mozdonyokat általában teher- és személyszállításra is használták. A mozdonyok megbízható szolgálatot nyújtottak az ipari fellendülés időszakában, amíg újabb és fejlettebb típusok nem váltották fel őket. A kivonásuk pontos ideje nem ismert, de valószínűleg a 20. század elején történt.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy az NGR 2-6-0T mozdonyok bármelyik példánya fennmaradt volna. Látogatható múzeumi megjelenésről vagy megőrzött állapotú példányról nincs adat.
Érdekességek és kulturális hatás
Az NGR 2-6-0T mozdonyok egy kulturálisan gazdag időszak részét képezték, amikor a gőzmozdonyok az ipari forradalom szimbólumává váltak. Konkrét becenevekről vagy köznyelvi elnevezésekről nincsenek információk, és a modellvasúti elterjedtségükről sem áll rendelkezésre adat. Az ilyen mozdonyok azonban gyakran szerepelhetnek vasúttörténeti kiállításokon és kiadványokban.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google