NGR 2-6-0T Durban & Pietermaritzburg gőzmozdony

Az NGR 2-6-0T Durban & Pietermaritzburg gőzmozdony kulcsfontosságú szerepet játszott a dél-afrikai vasúti közlekedés fejlődésében, összekötve a régió fontos városait.

Történeti háttér és gyártás

Az „NGR 2-6-0T Durban & Pietermaritzburg” gőzmozdonyt 1877-ben gyártották a Natal Government Railways (NGR) számára, Dél-Afrikában. A mozdonyokat az NGR rendelte meg azzal a céllal, hogy javítsák a vasúti közlekedést Durban és Pietermaritzburg között. A mozdonysorozatot a Beyer, Peacock & Company készítette, egy jól ismert brit vasúti járműgyártó vállalat. Ezeket a mozdonyokat és hasonló társaikat az ipari fejlődés és a közlekedési igények bővülése inspirálta, hogy hatékonyabban kezeljék a növekvő utas- és áruforgalmat. A konkrét darabszám nem ismert.

Technikai jellemzők

A 2-6-0T mozdony gőzhajtással rendelkezik, amely a 19. század egyik meghatározó technológiája volt. A három hajtott tengelyű elrendezés (Mogul) azt jelentette, hogy a mozdony kiválóan alkalmazható volt a nehéz terhek vontatására. Az ilyen elrendezés előnyös volt a tehervonatoknál, mert nagyobb vonóerőt biztosított. A tényleges teljesítményre és sebességre vonatkozó adatok nem állnak rendelkezésre, mivel ezek a korabeli dokumentációkban ritkán szerepeltek részletesen.

Szolgálati történelem

Az NGR 2-6-0T mozdonyokat a Natal Government Railways üzemeltette, főként a Durban és Pietermaritzburg közötti vasútvonalon. Az ilyen típusú mozdonyokat általában teher- és személyszállításra is használták. A mozdonyok megbízható szolgálatot nyújtottak az ipari fellendülés időszakában, amíg újabb és fejlettebb típusok nem váltották fel őket. A kivonásuk pontos ideje nem ismert, de valószínűleg a 20. század elején történt.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs információ arról, hogy az NGR 2-6-0T mozdonyok bármelyik példánya fennmaradt volna. Látogatható múzeumi megjelenésről vagy megőrzött állapotú példányról nincs adat.

Érdekességek és kulturális hatás

Az NGR 2-6-0T mozdonyok egy kulturálisan gazdag időszak részét képezték, amikor a gőzmozdonyok az ipari forradalom szimbólumává váltak. Konkrét becenevekről vagy köznyelvi elnevezésekről nincsenek információk, és a modellvasúti elterjedtségükről sem áll rendelkezésre adat. Az ilyen mozdonyok azonban gyakran szerepelhetnek vasúttörténeti kiállításokon és kiadványokban.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

Képek

Források: Wikipédia, Google