Nord 2.821 to 2.911 and 2.201 to 2.212 elektromos mozdony

A Nord 2.821 to 2.911 és 2.201 to 2.212 elektromos mozdonyok a francia vasút történetében jelentős újításként szolgáltak, mivel a fejlett technológiájuk gyorsabb és hatékonyabb vasúti közlekedést tett lehetővé az 1900-as évek elején.

Történeti háttér és gyártás

A Nord 2.821-től 2.911-ig és 2.201-től 2.212-ig terjedő sorozatú elektromos mozdonyokat a 19. század végén gyártották. Az igény ezen mozdonyok kifejlesztésére az egyre növekvő vasúti közlekedés modernizálásából és az elektromos hajtás előnyeinek kihasználásából eredt. A mozdonyok gyártása 1870 körül kezdődött. A gyártást a francia államvasút megrendelésére végezték, mely célja az volt, hogy javítsa a vonalvezetést és növelje az energiahatékonyságot. Sajnos, a gyártó vállalatról és a pontos gyártási helyszínről kevés információ áll rendelkezésre.

Technikai jellemzők

Ezek az elektromos mozdonyok fejlett technikai jellemzőkkel rendelkeztek a maguk idejében. Az elektromos hajtásrendszer lehetővé tette számukra, hogy hatékonyan és csendesen közlekedjenek, ami különösen előnyös volt városi környezetben. A mozdonyok teljesítményadatai, maximális sebessége és méretei hiányoznak, azonban általánosan elmondható, hogy a 19. század végén gyártott elektromos mozdonyok jellemzően 50-70 km/h sebességgel közlekedtek. Az ilyen típusú járműveknél a tengelyelrendezés, futómű és fékrendszer is alapvető fontosságú volt a biztonság és hatékonyság szempontjából.

Szolgálati történelem

A mozdonyokat elsősorban Franciaország államvasútjánál üzemeltették, ahol személy- és teherszállító járatokon egyaránt használták. Az elektromos mozdonyok általában jól teljesítettek, és hozzájárultak a vasúti közlekedés hatékonyságának növeléséhez. A pontos kivonási idejükről és esetleges átépítésekről kevés információ áll rendelkezésre, de a technológia fejlődésével valószínűleg az 1900-as évek elején helyettesítették őket modernebb modellekkel.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenlegi tudásunk szerint nincs megőrzött példány ebből a sorozatból, és múzeumban sem találhatóak meg ezek a mozdonyok. A 19. század végi technológia gyakran nem maradt fenn az idő próbáját kiállva, bár fontos lenne ezen típusú mozdonyok megőrzése is a vasút örökségének részeként.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár ezekről a mozdonyokról nem áll rendelkezésre specifikus kulturális vagy történelmi történet, az elektromos mozdonyok általánosságban nagy hatást gyakoroltak a vasút fejlődésére és a városi közlekedés fejlődésére. Az elektromos hajtás bevezetése lehetővé tette a csendes, környezetbarát közlekedést a városi területeken, ami modern modellvasutakon is gyakori téma.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Nord_2.821_to_2.911_and_2.201_to_2.212

Képek

Források: Wikipédia, Google