Nord 3.401 to 3.512 Gőzmozdony

A Nord 3.401 to 3.512 gőzmozdony francia vasúti közlekedés egyik mérföldkövének számítottak, és jelentős innovációkat hoztak a hatékonyság és teljesítmény terén.

Történeti háttér és gyártás

A Nord 3.401–3.512 sorozatú mozdonyokat 1883-ban gyártották Franciaországban. A Nord vasúttársaság számára készültek, és főként gyorsvonatok továbbítására használták őket. A mozdonyokat az Ernest Goüin et Cie vállalat készítette, amely akkoriban jelentős szereplője volt a francia vasúti járműgyártásnak.

  • Gyártás éve: 1883
  • Gyártó: Ernest Goüin et Cie
  • Megrendelő: Nord vasúttársaság
  • Példányszám: 112 darab

Technikai jellemzők

A Nord 3.401–3.512 sorozatú mozdonyok gőzmeghajtásúak voltak, a 4-4-0 kerekezési elrendezéssel (amerikai rendszer szerint). Ez a konstrukció lehetővé tette a nagy sebességű közlekedést, ami különösen fontos volt a gyorsvonatok számára.

  • Kerekezési elrendezés: 4-4-0
  • Teljesítmény: nem ismert
  • Futómű: egy forgóváz és két hajtott tengely
  • Maximális sebesség: nem ismert
  • Hajtásrendszer: gőz

Szolgálati történelem

A Nord 3.401–3.512 sorozat fontos szerepet játszott a francia vasúti közlekedésben, különösen a Nord vasúttársaság gyorsvonatainak továbbításában. A mozdonyokat egészen a 20. század elejéig használták, amikor újabb és modernebb gépek váltották fel őket.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs információ arról, hogy a Nord 3.401–3.512 sorozatból megőrzött volna bármely példány, és nem szerepelnek múzeumok gyűjteményében sem.

Érdekességek és kulturális hatás

A Nord 3.401–3.512 mozdonyok egykor a francia vasút üdvöskéi voltak, azonban nincs ismert különleges kulturális hatásuk vagy szerepük a modellvasút világában.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Nord_3.401_to_3.512