Történeti háttér és gyártás
Az NS 1700 gőzmozdony a vasúttörténelem egyik ikonikus járműve, amelyet eredetileg a Holland Állami Vasút (Nederlandse Spoorwegen) számára gyártottak. Az 1899-es év fontos mérföldkő volt a gőzmozdony fejlesztésében, hiszen ebben az évben kezdték el gyártani ezt a típust. A mozdonyok gyártása a Maschinenfabrik Esslingen német vállalathoz kötődik, amely több mozdonyt is gyártott a holland vasúttársaság számára.
Technikai jellemzők
Az NS 1700 egy gőzhajtású mozdony, amely a korszak technológiai csúcsát képviselte. A mozdony teljesítménye és sebessége mellett a megbízhatóság is kulcsfontosságú szempont volt a tervezés során. A tengelyelrendezést, a futóművet és a fékrendszert úgy alakították ki, hogy a lehető legnagyobb stabilitást és biztonságot nyújtsák a vasúti közlekedés során.
Szolgálati történelem
Az NS 1700 sorozatot elsősorban személyszállítási feladatokra használták Hollandiában. A típust a holland vasúthálózat nagy részén bevetették, és hozzájárult az ország vasúti közlekedésének fejlődéséhez. A sorozatot a modernizációval és a gőzmozdonyok háttérbe szorulásával fokozatosan kivonták a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy az NS 1700 sorozatból maradtak volna fenn megőrzött példányok. A mozdonyok idővel eltűntek a vasúti szcénáról, és nem maradtak meg múzeumi darabként. A történelmi jelentőségük miatt azonban sok vasúti rajongó érdeklődik a típus iránt.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az NS 1700 sorozatból nem maradt fenn működőképes példány, a mozdony okán a modellvasút-rajongók körében nagy népszerűségnek örvend. Számos gyártó készített méretarányos modellváltozatot, amelyek különböző vasúti kiállításokon is megjelennek. A köznyelvben nem terjedt el különösebb becenév, de a vasúttörténeti jelentősége miatt sokan ismerik.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
NS 1700 Gőzmozdony – Wikipédia
Képek
Források: Wikipédia, Google