Történeti háttér és gyártás
Az NS 5000 (1877) gőzmozdony a Holland Államvasutak (NS) részére készült a 19. század végén, amikor az ipari forradalom hatására megnövekedett igények kielégítésére erős és megbízható mozdonyokra volt szükség. Az 1877-es években gyártott mozdonyokat a Beyer, Peacock and Company nevű angol cég készítette.
- Gyártó: Beyer, Peacock and Company
- Gyártási időszak: 1877
- Megrendelő: Holland Államvasutak (NS)
- Példányszám: Az információ nem áll rendelkezésre.
Technikai jellemzők
Az NS 5000 gőzmozdony műszaki jellemzői a kor igényeihez igazodtak. A mozdony gőzhajtással működött, ami a 19. század második felében a legelterjedtebb meghajtási forma volt a vasúti közlekedésben.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Tengelyelrendezés: Nem áll rendelkezésre adat.
- Maximális sebesség: Nem áll rendelkezésre adat.
- Méretek: Nem áll rendelkezésre adat.
- Férőhely: Nem áll rendelkezésre adat.
- Futómű: Nem áll rendelkezésre adat.
- Fékrendszer: Nem áll rendelkezésre adat.
- Vezérlés: Nem áll rendelkezésre adat.
Szolgálati történelem
Az NS 5000 sorozatú mozdonyokat Hollandiában használták, főként személyszállítási célokra. Szolgálatuk során megbízhatóságuk miatt kedvelték őket. Az azonban nem áll rendelkezésre információ, hogy pontosan meddig használták őket, illetve mikor vonták ki a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy az NS 5000 gőzmozdonyból megőrzött példány lenne, illetve hogy múzeumokban szerepelne.
Érdekességek és kulturális hatás
Az NS 5000 gőzmozdonyok többek között a modellezők körében is ismertek, bár nem áll rendelkezésre adat a mozdonyok elérhetőségéről a modellezés világában. Kulturális hatásukról szintén nincs további információ.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/NS_5000_(1877)
Képek
Források: Wikipédia, Google