Történeti háttér és gyártás
Az NZR WB class gőzmozdonyt 1898-ban gyártotta az Új-Zélandi Államvasutak számára. A mozdonyokat a Wellingtonban található New Zealand Railways Department (NZR) gyártotta, és a korabeli vasúti igények kielégítésére tervezték a természeti akadályokkal tarkított tájon. Az NZR célja az volt, hogy a gőzmozdony erőteljes vontatási képességeket biztosítson az új-zélandi terepviszonyok között.
- Gyártó: New Zealand Railways Department
- Gyártási év: 1898
- Megrendelő: Új-Zélandi Államvasutak
Technikai jellemzők
Az NZR WB class gőzmozdony egy két hengeres, szimpla hajtású gőzmozdony, amelyet szén tüzelésére terveztek. A WB class mozdonyok a gőz fénykorában jelentős technikai újítást képviseltek Új-Zélandon.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Tengelyelrendezés: 2-6-2
- Üzemi sebesség: Közepes
Szolgálati történelem
Az NZR WB class mozdonyokat Új-Zéland különböző vasútvonalain használták, különösen az északi és déli szigetek hegyvidéki területein. A megbízhatóságuk és erős vontatási képességük miatt kedvelték őket mind személyszállító, mind teherszállító vonatok élén. Bár a későbbi modernizációk során némelyiket átalakították, végül a technológiai fejlődés és a dízelmozdonyok megjelenése miatt kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Néhány NZR WB class mozdony megmaradt és múzeumi darabként tekinthető meg Új-Zélandon. Ezek a mozdonyok nosztalgiavonatok részeként időnként még mindig működnek, bemutatva a gőzmozdonyok történelmi jelentőségét.
Érdekességek és kulturális hatás
Az NZR WB class mozdonyok fontos részét képezik Új-Zéland vasúti örökségének. A rajongók és történészek közkedvelt kutatási témája, és gyakran szerepelnek modellvasúti kiállításokon is. A mozdonyok különlegessége hozzájárult ahhoz, hogy a vasúti modellezésben is elterjedjenek, és a modellezők körében népszerűek legyenek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/NZR_WB_class
Képek
Források: Wikipédia, Google