Oldenburg T 3 gőzmozdony

Az Oldenburg T 3 gőzmozdony a 19. század végén meghatározó szereplője volt a német vasutak fejlődésének, kiemelkedő megbízhatóságával és hatékonyságával emelkedett ki a korszak járművei közül.

Történeti háttér és gyártás

Az Oldenburg T 3 gőzmozdonyt a 19. század végén fejlesztették ki. Ezt a típust az Oldenburgi Vasút számára készítették, és a Maschinenfabrik Esslingen gyártotta. A mozdonyokat kisebb helyi és mellékvonali forgalomra tervezték, ahol a nagyobb méretű és teljesítményű mozdonyok nem voltak szükségesek. Az első ilyen mozdony 1898-ban készült el, amikor az elővárosi vasúti közlekedés fejlődése miatt nőtt az igény az ilyen típusú járművek iránt.

Technikai jellemzők

Az Oldenburg T 3 egy gőzhajtású mozdony volt, amely elsősorban egyszerű kialakításával és megbízhatóságával tűnt ki. A mozdony három kapcsolt tengellyel rendelkezett, ami stabil futást biztosított a kisebb vonalakon. A gőzmozdonyok jellegzetesen alacsonyabb sebességűek voltak, de kiválóan megfeleltek a kisebb távolságú személy- és teherszállítási igények kielégítésére.

Szolgálati történelem

Az Oldenburg T 3 mozdonyokat elsősorban Németországban használták a helyi forgalomban és a mellékvonalakon. A mozdonyok robusztus kialakítása és egyszerűsége miatt hosszú ideig üzemeltek, és jól teljesítettek a kisebb vonalszakaszokon. A vasút villamosítása és a modern dízelmozdonyok elterjedése után fokozatosan visszavonták őket a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A T 3-as sorozat egyes példányai fennmaradtak, és jelenleg is megtekinthetők különböző múzeumokban Németországban. Ezek a mozdonyok gyakran részt vesznek nosztalgiavonatokban, ahol a látogatók közelebbről is megismerhetik a korabeli vasúti közlekedést.

Érdekességek és kulturális hatás

  • Az Oldenburg T 3 mozdonyok egyszerű tervezése miatt népszerűek a modellvasút rajongók körében is. Számos modellgyártó kínálatában szerepelnek ezek a mozdonyok különböző méretarányokban.
  • A mozdonyok gyakran tűnnek fel történelmi eseményekről szóló filmekben és kiállításokon, ahol bemutatják a 19. és 20. század fordulójának vasúti életét.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Oldenburg_T_3

Képek

Források: Wikipédia, Google