Történeti háttér és gyártás
Az Oldenburg G 1 egy korai német gőzmozdonytípus, melyet 1867-ben gyártottak. A mozdonyt a német vasúti közlekedés fejlődésére és igényeire válaszul fejlesztették ki, amikor a gőzmozdonyok voltak a vasúti közlekedés fő hajtóereje. Az Oldenburgi Állami Vasút számára tervezték, amely akkoriban költséghatékony és megbízható szállítási megoldásokat keresett a növekvő utas- és áruforgalom kezelésére.
- Gyártási év: 1867
- Megrendelő: Oldenburgi Állami Vasút
Technikai jellemzők
Az Oldenburg G 1 gőzmozdonynál a gőzgépes hajtás volt a meghatározó technológia. A mozdony kétfutóműves tengelyelrendezést használt. A gőz meghajtású mozdonyok a XIX. század második felében az ipari forradalom egyik kulcselemeként funkcionáltak, lehetővé téve a gyorsabb és nagyobb távolságokra történő szállítást.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Tengelyelrendezés: Kétfutóműves
Szolgálati történelem
Az Oldenburg G 1 mozdonyok az Oldenburgi Állami Vasútnál szolgáltak, ahol mind elővárosi, mind távolsági szállítási feladatokat végeztek. Ezek a mozdonyok megbízhatóságuk miatt közkedveltek voltak, bár az idő előrehaladtával fokozatosan újabb és korszerűbb mozdonyok váltották le őket. A pontos kivonási dátumok nem állnak rendelkezésre, de valószínűleg az 1900-as évek elején a technológiai fejlődés miatt selejtezték őket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Az Oldenburg G 1 mozdonyokból nem maradt fenn működőképes példány. A vasúttörténeti múzeumok esetlegesen bemutathatják a típust, de konkrét helyszínekre vonatkozó információ nincs.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár konkrét modellekre vagy filmekben való megjelenésére vonatkozó adatok nem ismertek, az Oldenburg G 1 a gőzmozdonyok aranykorának jellegzetes képviselője. A vasúttörténeti rajongók körében az ilyen típusú gépek iránt mindig van érdeklődés, mely a vasútmodellezésben is megnyilvánulhat.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google